اعلام زمان عرضه دومین صندوق ETF در بورس ، احتمال عرضه دارا چهارم در آینده

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران، علیرضا صالح ضمن اشاره به پذیره نویسی صندوق های دولتی جدید تا ماه آینده اضافه کرد: صندوق دارا سوم و دارا چهارم نیز به این ترتیب با حضور شرکت های عظیم بازار سرمایه در آینده ای نزدیک پذیره نویسی خواهند شد.

اعلام زمان عرضه دومین صندوق ETF در بورس ، احتمال عرضه دارا چهارم در آینده

وی اضافه کرد: این در حالی است که عموم مردم در انتظار دومین دور از این واگذاری ها هستند. دومین صندوق سرمایه گذاری ETF دولتی، صندوق دارا دوم، نام دارد که با هدف دسترسی بیشتر مردم به بازار سرمایه و ارتقای شرایط مالی خانواده ها از سوی دولت عرضه می گردد. ثبت نام این صندوق نیز مانند دور قبلی، برای عموم آزاد بوده و خریداران به مدت 2 هفته پس از ابلاغ زمان دقیق پذیره نویسی برای خرید آن موقع دارند.

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه بیان داشت: طبق جدول زمان بندی شده و همکاری های لازم با وزارت امور مالی و دارایی، صندوق ها به ترتیب اولویت و به ترتیب صندلی، پذیره نویسی خواهند شد که زمان دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی تاکید نمود: تا به حال زمان نهایی برای پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولتی، مرداد ماه اعلام شده و در صورت تغییر این زمان، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

صالح در خصوص سهام شرکت های موجود در این صندوق ها بیان داشت: شرکت های عظیم بازار سرمایه در صندوق های آینده دولتی، حضور خواهند داشت و مردم از سود این سهام عظیم به وسیله صندوق های دولتی منتفع خواهند شد.

عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزارت امور مالی و دارایی در خصوص اینکه ETF دوم چه موقع عرضه می گردد، گفته بود: واحدهای صندوق قابل معامله بورسی بعدی احتمالا در اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه عرضه خواهد شد.

هر چند قرار بود دور دوم از این عرضه ها شامل سهام گروه پالایشی باشد و سومین دوره نیز باقی مانده سهام دولت در دو گروه فلزی و خودرویی عرضه گردد، اما به تازگی اعلام شده که اولویت با صندوقی است که زودتر به فرآیند عرضه برسد.

بر این اساس، در دور دوم یا سهام گروه پالایشی یعنی باقی مانده سهام دولت در سهام پالایش نفت تبریز، اصفهان، بندرعباس و تهران عرضه می گردد یا باید در انتظار عرضه سهام فلزی و خودرویی باشیم. در این گروه نیز قرار است به جامانده سهام فولاد مبارکه اصفهان و ملی مس ایران به همراه دو سهام خودرویی یعنی ایران خودرو و سایپا به عموم مردم فروخته گردد.

صندوق ETF دولتی به یکی از انواع صندوق های سرمایه گذاری گفته می گردد که امکان خرید و فروش این صندوق ها به عنوان دارایی را داشته و همانند سهام عادی در بورس قابل خرید و فروش می شوند.

در امسال، دولت عرضه بخش قابل توجهی از سهام شرکت های معتبر و ارزشمند را در برنامه خود قرار داد تا این نوع از سهام ها در اختیار مردم قرار گیرد و مردم مدیریت آن ها را بر عهده بگیرند.

منبع: ایرنا

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 536

به "اعلام زمان عرضه دومین صندوق ETF در بورس ، احتمال عرضه دارا چهارم در آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان عرضه دومین صندوق ETF در بورس ، احتمال عرضه دارا چهارم در آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید