آشنایی با قطعات سیستم ترمز لیفتراک و قطعات سوخت لیفتراک

به گزارش شهر وبلاگ، یکی از مهم ترین موارد ایمنی در لیفتراک ، سیستم ترمز و سوخت است. لیفتراک تجهیزاتی واقعا سنگین در انبار است و اگر قطعات سیستم ترمز لیفتراک و قطعات سوخت لیفتراک شما خرابی داشته باشند برای راننده و تمام افرادی که در اطراف او کار می نمایند خطرناک خواهد بود. در ادامه با این قطعات و کاربرد آنها بیشتر آشنا می شوید.

آشنایی با قطعات سیستم ترمز لیفتراک و قطعات سوخت لیفتراک

روش نگهداری از قطعات سیستم ترمز لیفتراک

اگر تعمیر و نگهداری قطعات سیستم ترمز لیفتراک خود را انجام ندهید ، هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

  • هر 200 ساعت باید درام ها را تمیز کنید ؛
  • هر 2000 ساعت باید درام ها را چک نمایید.

البته بستگی به راننده دارد و اگر زیاد از ترمز استفاده کند یا لیفتراک را آهسته نراند و هر بار که باید ترمز سخت و ترمز خشک را انجام دهد تعداد ساعت ها پایین می آید.

در بعضی از لیفتراک های برقی درام وجود ندارد و دیسک در موتور است و هر از گاهی باید دیسک را چک کنید. در سیستم ترمز قسمت دیگری مانند سیلندر چرخ و سیلندر اصلی بوده که سیلندر چرخ داخل درام و سیلندر اصلی نزدیک پدال ترمز است و گاهی اوقات به مشکل برمی خورد.

ترمز دستی بخش دیگری از سیستم ترمز است که به اهرم ترمز دستی در داخل درام متصل است. زمانی که ترمز دستی کار نمی نماید ؛ ابتدا کابل ها را آنالیز نموده و یا آنها را تنظیم نمایید. در قطعات سیستم ترمز لیفتراک ، ترمز دستی بخش مهمی است که هر از چند گاهی احتیاج به تنظیم دارد ؛ زیرا کفشک ها و درام یا دیسک از هم جدا شده اند.

اگر لیفتراک خود را نگهداری و سرویس نکنید ، قطعات سیستم ترمز لیفتراک می توانند برای شما هزینه زیادی داشته باشند. هنگامی که سیلندر اصلی یا سیلندر چرخ را تعویض می کنید ، باید آن را با پیچی که برای تخلیه روغن ترمز تعبیه نموده اند ، تخلیه نمایید. روغن ترمز نیز باید تعویش گردد. توکو لیفتراک با ارائه برترین خدمات در کنار شما مشتریان گرامی می باشد.

سیلندر اصلی ترمز لیفتراک

سیلندر اصلی ترمز لیفتراک جزء اصلی قطعات سیستم ترمز لیفتراک است. سیلندر اصلی ترمز لیفتراک دارای بطری های روغن برای ذخیره روغن ترمز در بالاست ، بعضی با لوله های روغن و در زیر آن پیستون هایی در سیلندر وجود دارد.

پیستون سیلندر تحت تأثیر پدال ترمز پایی قرار می گیرد و سپس به وسیله میله فشار ، روغن ترمز در سیلندر به سیلندرهای چرخ منتقل می گردد. سیلندرهای چرخ ترمز لیفتراک به هر چرخ محرک متصل می گردند. سپس لنت های ترمز به وسیله سیلندرهای چرخ به چپ و راست فشار داده می شوند تا ترمز نمایند. دیسک ترمز در مقابل توپی ترمز کار می نماید تا لیفتراک را کند یا متوقف نماید. در ادامه با سایر قطعات سیستم ترمز لیفتراک آشنا می شوید.

قطعات سیستم ترمز لیفتراک

لیفتراک علاوه بر سیلندر اصلی ترمز شامل قطعات سیستم ترمز لیفتراک دیگری مانند موارد مهم زیر است ؛

  • لنت ترمز سازگار با دیسک ترمز و کار با وسایل اصطکاک ؛
  • ترمز دستی که فرمان ترمز را شروع می نماید ؛
  • دیسک ترمز به شما امکان می دهد به طور مناسب و پایدار ترمز کنید.

قطعات سوخت لیفتراک

انواع لیفتراک بر اساس سوخت به چند گروه تقسیم می گردند که قطعات سوخت لیفتراک بسته به نوع لیفتراک با یکدیگر فرق دارد. این لیفتراک ها شامل موارد زیر می شوند ؛

دیزلی- لیفتراک دیزلی پر قدرت ترین نوع لیفتراک با توجه به سوخت مصرفی آن است. از آن برای جابه جایی وسایل و بارهای سنگین استفاده می گردد.

برقی- لیفتراک برقی یا الکتریکی با ظرفیت برقی 800 تا 3500 کیلوگرم با تناژ تا 3.5 کیلوگرم بسیار پر قدرت بوده و دارای راندمان بالایی است. بعلاوه هیچ نوع دود و آلاینده مضری فراوری ننموده و حامی محیط زیست محسوب می گردد.

گازی- تنها با سیستم سوخت رسانی گازی که شامل کپسول ، رگلاتور و میکسر هواست ، کار می کند. به طور معمول ، ظرفیت این نوع لیفتراک ها بین 2 تا 5 تن بوده و دارای قدرت خوبی هستند.

بنزینی- این نوع لیفتراک توان بیشتری نسبت به سایر دستگاه های مشابه دارد. این مدل ، به خاطر فراوری آلاینده و گران بودن قیمت سوخت از اقبال کمتری برخوردار است.

دوگانه سوز (گاز و بنزین)- موتور لیفتراک دوگانه سوز با هر دو نوع سوخت گاز LPG و بنزین کار می کند. بنابراین هم در محیط باز و هم بسته می توان از آن استفاده کرد.

منبع: اتاق
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2071

به "آشنایی با قطعات سیستم ترمز لیفتراک و قطعات سوخت لیفتراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قطعات سیستم ترمز لیفتراک و قطعات سوخت لیفتراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید