گرفتن بلیط اتوبوس از ترمینال های تهران

به گزارش شهر وبلاگ، در تهران بزرگ ترمینال های حمل و نقل زیادی برای سفر از مرکز به شهر های مختلف کشور تدارک دیده شده است. روزانه هزاران مسافر از تهران به شهر های دور و نزدیک سفر می نمایند. خرید بلیط اتوبوس و سفر با اتوبوس مقرون به صرفه ترین و به صرفه ترین راه برای سفر به هر نقطه از ایران است. هزینه کمتر بلیط و گرفتن بلیط اتوبوس آسان نسبت به بلیط هواپیما و طول مسیر راه آهن نسبت به جاده ها از دیگر دلایل مهمی است که باعث می گردد بسیاری از مسافران اتوبوس را برای سفر خود انتخاب نمایند.

گرفتن بلیط اتوبوس از ترمینال های تهران

نحوه گرفتن بلیط اتوبوس از ترمینال های تهران

در تهران چهار پایانه اتوبوس مهم وجود دارد. پایانه هایی که وظیفه جابجایی تعداد زیادی از مسافران را در سال بر عهده دارند. شما برای تهیه بلیط اتوبوس از دو راه می توانید این کار را انجام دهید. روش اول گرفتن بلیط به صورت حضوری است که در بسیاری از شرکت های اتوبوسرانی کشور می توانید اقدام به گرفتن بلیط اتوبوس کنید. روش دوم خرید اینترنتی بلیط است که کار شما را راحت تر از همیشه نموده و نسبت به روش اول به صرفه جویی در زمان و هزینه به شما یاری می نماید. در این بخش از مقاله به آنالیز تهیه بلیط اتوبوس در ترمینال های تهران می پردازیم.

خرید بلیط اتوبوس از ترمینال جنوب تهران

ترمینال جنوب تهران یکی از بزرگ ترین ترمینال های ایران است. در این پایانه تعاونی های زیادی برای تسهیل و تنظیم خدمات مسافری وجود دارد. برای خرید بلیط اتوبوس اینترنتی با مراجعه به سایت های مختلف مانند علی بابا می توانید بلیط اتوبوس به مقصد مورد نظر خود را پیدا کنید. برای این کار ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و در صفحه اتوبوس مبدا، مقصد و تاریخ سفر را تعیین نموده و بر روی جستجو کلیک کنید. در صفحه بعد، فهرست اتوبوس هایی که به مقصد شما می روند، پیدا می گردد. در یکی از پنجره های کناری گزینه ترمینال جنوب را انتخاب و بلیط مورد نظر را بخرید.

گرفتن بلیط اتوبوس از ترمینال غرب (آزادی)

ترمینال غرب تهران یا ترمینال آزادی از بزرگترین پایانه های مسافربری تهران است. این ترمینال برترین مقصد برای آغاز سفر شما است و با موقعیت استراتژیک خود در تهران دسترسی آسان و سریع به مقصد مورد نظر شما را فراهم می نماید. با خرید بلیط اتوبوس از سایت های مختلف با خیال راحت و آسوده به مقصد می رسید. اگر می خواهید به شهرهای غربی و شمالی بروید با توجه به موقعیت خود در تهران می توانید به این ترمینال بروید و از آنجا مرکز را ترک کنید.

خرید بلیط اتوبوس از ترمینال شرق تهران

اگر قصد دارید از تهران به شهرهای شرقی یا شمالی کشور سفر کنید، باید به ترمینال شرق بروید. این ترمینال که تقریباً در منتهی الیه شرق تهران و در منطقه تهران پارس واقع شده است با ناوگانی متنوع و کامل مسافران را به این منطقه ها می آورد. بنابراین بسیاری از مسافران در پی گرفتن بلیط اتوبوس از ترمینال شرق هستند. در این پایانه بلیط اتوبوس برای سفر به شهرهای اصفهان، اراک، مشهد و بسیاری از شهرهای دیگر وجود دارد.

تهیه بلیط اتوبوس از ترمینال بیهقی

ترمینال بیهقی یا ترمینال آرژانتین یکی از پرطرفدارترین ترمینال های تهران است که در شرق میدان آرژانتین قرار گرفته است. در حال حاضر تمامی شرکت های بزرگ مسافربری در این ترمینال مستقر هستند. بسیاری از خدمات داخلی و خارجی از این ترمینال به شهرهای مختلف انجام می گردد و مسافران می توانند با گرفتن بلیط اتوبوس به صورت آنلاین یا حضوری به مقصد مورد نظر مسافرت نمایند. این ترمینال به شهرهای اصفهان، تهران، اهواز، مشهد، رشت، خرم آباد، همدان و غیره اتوبوس ارسال می نماید.

گرفتن بلیط اتوبوس برای سفر به خارج از کشور

سفر به خارج از کشور ممکن است در ابتدا گران به نظر برسد، اما با کمی تحقیق می توانید با هزینه کم تر از حد معمول با اتوبوس به بعضی از کشورهای خارج از کشور سفر کنید. بعلاوه اتوبوس های نو و VIP سفر های طولانی را آسان تر نموده اند. سفر خارج از کشور با اتوبوس به شهر هایی مانند استانبول، آنکارا، ایروان، باکو و غیره هواداران زیادی دارد. مهمترین مزیت این خدمات صرفه جویی و در دسترس بودن آنهاست. برای گرفتن بلیط اتوبوس به کشورهای خارجی می توانید به ترمینال های تهران مراجعه کنید.

بازپرداخت بلیط اتوبوس در ترمینال های تهران

به طور معمول هنگام مسافرت می بایست برنامه ریزی های لازم مانند خرید بلیط را از قبل انجام می دهیم. با این حال، گاهی اوقات همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود و ممکن است به دلایلی سفر ما لغو گردد. اگر سفر شما لغو شد، اقداماتی مانند استردارد بلیط اتوبوس وجود دارد که باید انجام دهید. برای این کار یا به ترمنیال رفته و بلیط خود را با حفظ قوانین استرداد بلیط پس خواهید گرفت یا به وسیله اینترنت و به صورت آنلاین این کار را انجام می دهید. بعد از استرداد بلیط هزینه گرفتن بلیط اتوبوس در اسرع وقت به حساب شما بازگردانده می گردد. زمانی که پول به حساب شما برگشت داده می گردد، درصد تعیینی به عنوان جریمه از پول شما کسر می گردد.

سخن آخر

ترمینال های زیادی در کشور و در تهران وجود دارند که تمام مسیر های داخلی و بعضی مسیر های خارجی را پوشش می دهند. این ترمینال ها در تهران با ارائه امکانات و خدمات مختلف همیشه در کوشش هستند تا مسافران خود سفری آرام و امن داشته باشند. یکی از مهم ترین مواردی که شرکت های حمل و نقل مسافر را متمایز می نماید، نوع اتوبوس و نوع گرفتن بلیط اتوبوس است. این شرکت ها که از ناوگان مدرن و به روز استفاده می نمایند، رضایت مسافران را بالا می برند.

منبع: مجله سفر
انتشار: 13 شهریور 1403 بروزرسانی: 13 شهریور 1403 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2193

به "گرفتن بلیط اتوبوس از ترمینال های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرفتن بلیط اتوبوس از ترمینال های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید