کشور های اروپایی بر امکان دستیابی به توافق با ایران هم نظرند

به گزارش شهر وبلاگ، یک مقام آمریکایی از توافق نظر کشور های اروپایی بر امکان دستیابی به یک توافق هسته ای اطلاع داد.

کشور های اروپایی بر امکان دستیابی به توافق با ایران هم نظرند

به گزارش خبرنگاران، خبرکزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام نمود کشور های اروپایی بر این مسأله توافق دارند که امکان دستیابی به توافق با ایران وجود دارد؛ اما زمان رو به اتمام است.

بعلاوه لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در حساب توییتری خود نوشت که بربوک (وزیر خارجه تازه آلمان) در حاشیه نشست گروه هفت به خبرنگاران گفته است: در روز های گذشته نشان داده است که هیچ پیشرفتی نداریم... به علت پیشنهاد دولت ایران، مذاکرات شش ماهه به عقب انداخته شده است. زمان در حال اتمام است.

این در حالی است که دقایقی پیش، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در واکنش به اظهارات منفی که از سوی بعضی مقامات و تحلیلگران بیان شده، جو مذاکرات را مثبت خواند.

اولیانوف در حساب توییتری خود نوشت: در کمال تعجب، بعضی از تحلیلگران و روزنامه نگاران شرایط مذاکرات وین را دراماتیک و تقریباً بن بست توصیف می نمایند. در این مورد، اینطور نیست. پس از وقفه ای، مذاکره نمایندگان به مصاحبه های عادی دیپلماتیک بازگشتند و مذاکرات فشرده را ادامه دادند. جو (مذاکرات) مثبت است.

لازم به ذکر است اظهارات اولیانوف پس از آن بیان می گردد که شبکه العربیه با انتشار خبری به نقل از بعضی منابع مدعی شد مذاکرات وین به علت پافشاری هبئت ایرانی بر خواسته های خود به بن بست رسیده است.

این منابع در ادامه افزودند: هیئت ایرانی خواهان بازنگری بیشتر آنچه که در دوره های گذشته بر سر آن توافق شده بود، شده است.

العربیه در ادامه ادعا های خود گفته بود: هیئت ایرانی در پیش نویس خود بازگشت به پایبندی های هسته ای بسیار کمتر از آنچه بر سر آن توافق شده بود را در برابر لغو بیشتر تحریم ها داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1803

به "کشور های اروپایی بر امکان دستیابی به توافق با ایران هم نظرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور های اروپایی بر امکان دستیابی به توافق با ایران هم نظرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید