چسبیدن فلز به بدن ربطی به واکسن ندارد ، واریانت نپالی، ویروس غالب نیست

به گزارش شهر وبلاگ، با وجود اینکه در روزهای اخیر دلایل علمی متعددی از سوی کارشناسان مختلف جهت رد داستان چسبیدن فلز به بدن در پی تزریق واکسن کرونا اعلام شده است اما همچنان این ماجرا ادامه دارد و همچنان بسیاری به آن باور دارند.

چسبیدن فلز به بدن ربطی به واکسن ندارد ، واریانت نپالی، ویروس غالب نیست

به گزارش خبرنگاران ، دکتر محمدرضا هاشمیان فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان مسیح دانشوری و استاد دانشگاه شهیدبهشتی تهران در رابطه با شایعه مغناطیسی شدن بدن افراد در پی تزریق واکسن کرونا گفت: چسبیدن فلز به بدن افراد هیچ ربطی به واکسن ندارد. بدن افراد دارای میدان مغناطیسی است که این میدان در بعضی افراد زیاد و در بعضی افراد کمتر است.

هاشمیان بیان کرد: این درست است که فلزات به بعضی افراد می چسبند ولی این اتصال در این افراد قبل و بعد از واکسن یکی هست و تزریق واکسن چیزی را عوض نمی کند.

فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری اذعان داشت: ما بارها در تلویزیون و روزنامه ها دیدیم که بعضی از انسان ها این ویژگی را داشتند و عکس هایی از آنها نیز منتشر شده است.

استاد دانشگاه شهیدبهشتی تاکید نمود: در داخل بعضی از واکسن ها برای جلوگیری از آلودگی های قارچی و باکتریایی از تیومرسال استفاده میگردد که این تیومرسال حاوی جیوه است. ولی مقدار آن در هر واکسن 50 میکروگرم است که این مقدار نمی تواند میدان مغناطیسی ایجاد بکند.

این متخصص در رابطه با شیوع ویروس نپالی نیز یادآور شد: در نپال ویروسی گزارش شده که دارای موتاسیون هندی و یک جهش دیگر است ولی فعلا اطلاعات زیادی در دسترس نیست و سازمان بهداشت جهانی همه اعلام نموده احتمالاً این ویروس، ویروس غالب نخواهد بود.

هاشمیان درباره احتمال بروز پیک پنجم در کشور گفت: بعضی از کارشناسان نظرشان این است که پیک پنجم رخ نخواهد داد و در مقابل بعضی دیگر از کارشناسان پیش بینی متفاوتی دارند. ولی نظر من این است در هرمزگان و چند شهر که شرایط قرمز اعلام شد پتانسیل این وجود دارد که به دلیل بروز ویروس های جهش یافته موج پنجم به وجود بیاید.

وی بیان داشت: علت افزایش موارد در بعضی نقاط کشور شاید ویروس های جهش یافته باشد. به هر حال این مسئله باید آنالیز گردد تا بدانیم علت چیست. شهرهایی که در شرایط قرمز قرار دارند باید قرنطینه شوند.

هاشمیان تاکید نمود: در چهار موج قبلی در رابطه با قرنطینه کردن شهرها کسی حرف گوش نکرد. ترس ما اکنون از این است که این بار هم کسی به حرف ما گوش ندهد و کشور یک موج کرونایی دیگر را هم تجربه کند.

فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری یادآور شد: ما نه اصول قرنطینه را رعایت می کنیم و نه سرعت واکسیناسیون ما قابل قبول است. در کشور ما فقط 620 هزار نفر دوز واکسن را دریافت کردند که این تعداد بسیار کم است.

وی توضیح داد: با یک برنامه ریزی خوب می گردد طی چهار ماه 70 درصد جامعه را واکسینه کرد و با واکسیناسیون به این پاندمی خاتمه داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1431

به "چسبیدن فلز به بدن ربطی به واکسن ندارد ، واریانت نپالی، ویروس غالب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چسبیدن فلز به بدن ربطی به واکسن ندارد ، واریانت نپالی، ویروس غالب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید