خبرنگاران فراوری 5 میلیون ماسک در هلال احمر

به گزارش شهر وبلاگ، تهران - خبرنگاران - مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از تامین و فراوری بیش از پنج میلیون ماسک از ابتدای سال 99 تا کنون اطلاع داد و گفت: تداوم فراوری اقلام بهداشتی مورد احتیاج در کشور تا انتها پاندمی کرونا در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران وابسته به این سازمان ادامه خواهد داشت.

خبرنگاران فراوری 5 میلیون ماسک در هلال احمر

علیرضا عسکری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران با بیان این مطلب اضافه نمود: این سازمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در راستای ارتقاء سلامت جامعه، اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج برای مقابله با این ویروس را تامین و فراوری نموده است که توانسته جوابگوی بخشی از احتیاجهای کشور در این زمینه باشد.

وی اضافه نمود: از ابتدای امسال تا به امروز بیش از پنج میلیون عدد ماسک سه لایه و همچنین حدود 350 هزار لیتر محلول

ضد عفونی کننده دست به منظور برطرف بخشی از احتیاج های مردم و کادر درمانی برای رعایت الزامات بهداشتی تامین و فراوری شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر شرح داد: تامین انواع اقلام بهداشتی مورد احتیاج اعم از دستکش، پد الکلی، ژل ضدعفونی کننده، گان و لباس محافظ کادر درمانی، دستگاه تب سنج لیزری و دیجیتالی، شیلد و سایر اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی از دیگر برنامه های این سازمان در راستای برطرف احتیاجهای هموطنان و کادر درمانی بوده که امیدواریم گامی مؤثر برای برطرف احتیاجها و تأمین سلامت جامعه در مقابله با این بیماری باشد.

عسکری گفت: فعالیت های این سازمان و شرکت های تابعه برای تامین و فراوری اقلام بهداشتی و دارویی بیش از پیش ادامه دارد و تا سرانجام ریشه کن شدن پاندمی کرونا نیز تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگاران، از ماسک سه لایه فراوریی هلال احمر برای محافظت در برابر ذرات معلق گرد و غبار و آلودگی های ویروسی و پیشگیری از عفونت های ریوی و بیماری های واگیردار استفاده می گردد که این ماسک های سه لایه پس از فراوری در جعبه های بهداشتی بسته بندی و عرضه می شوند.

همچنین محلول ضد عفونی کننده یا آنتی سپتیک (antiseptic) فراوریی در شرکت های تجهیزات پزشکی هلال ایران و داروسازی سها، طبق فرمولاسیون توصیه شده از طرف سازمان جهانی بهداشت WHO در 2 رنگ سبز اتانولی و رنگ آبی ایزوپروپیل تهیه و فراوری می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1045

به "خبرنگاران فراوری 5 میلیون ماسک در هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری 5 میلیون ماسک در هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید