پامپئو چین را هیولای فرانکنشتاین خواند!

به گزارش شهر وبلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا در حملاتی جدید به چین خواستار آن شد که واشنگتن و همپیمانانش از راههای خلاقانه تر و جسورانه تر برای تحت فشار قرار دادن حزب کمونیست چین جهت تغییر مسیرش استفاده کنند و این کار را ماموریت زمان ما خواند!

پامپئو چین را هیولای فرانکنشتاین خواند!

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی در کتابخانه نیکسون در زادگاه این رئیس جمهور اسبق کشورش در یوربا لیندای کالیفرنیا، تاکید کرد نگرانی ریچارد نیکسون در خصوص سیاستش در باز کردن فضا برای حزب کمونیست چین در دهه 1970 تعبیر شده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نیکسون یک بار گفت که نگران به وجود آوردن هیولای فرانکنشتاین با گشایش برای حزب کمونیست چین در جهان است. و حالا ما اینجا هستیم.

پامپئو این سخنرانی را در پی تصمیم جنجالی آمریکا برای دادن مهلت به کنسولگری چین در شهر هیوستن به منظور تعطیل کردن خود ایراد کرد.

چین هم امروز به تلافی تصمیم آمریکا، دستور به تعطیل شدن کنسولگری این کشور در شهر چنگدو در استان سیچوان چین داد.

پامپئو خواستار سرانجام آنچه که تعامل کورکورانه با چین خواند شده و اتهامهای قبلی دولت متبوعش در خصوص به کار گیری تدابیر تجاری ناعادلانه، نقض حقوق بشر و تلاشها برای نفوذ به جامعه آمریکا از سوی چین را تکرار کرد.

او هشدار داد، ارتش چین قوی تر و تهدید آمیز تر شده و باید در قبال پکن رویکرد بی اعتماد باش و بررسی کن را در پیش گرفت. این صحبت پامپئو اشاره ای به شعار رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا در خصوص داشتن رویکرد اعتماد داشته باش اما بررسی کن در قبال اتحاد شوروی سابق است.

پامپئو خاطر نشان کرد: حقیقت این است که سیاستهای ما و همچنین سیاستهای دیگر کشورهای آزاد باعث احیاء اقتصاد در حال شکست چین شده و حالا پکن دستهای بین المللی که داشتند عسل در دهانش میگذاشتند را گاز گرفت.

وی اضافه کرد: کشورهای دوستدار آزادی در جهان باید چین را وادار به تغییر از طریق راه هایی خلاقانه تر و جسورانه تر کنند زیرا اقدامات پکن مردم و موفقیت ما را تهدید می کند.

او با یادآوری اظهاراتش بعد از دیدار با رهبران انگلیس در لندن طی چند روز پیش تاکید کرد: شاید زمان آن است که یک گروه جدید از کشورهای هم عقیده، یک ائتلاف جدید از کشورهای دموکراتیک شکل بگیرد. اگر جهان آزاد تغییر نیابد چین کمونیست مطمئنا ما را تغییر خواهد داد.

پامپئو تاکید کرد: تامین امنیت آزادی های ما در برابر حزب کمونیست چین ماموریت زمان ما است و آمریکا جایگاهی کامل برای رهبری این ماموریت دارد.

او گفت، یک همپیمان عضو ناتو که او نامش را ذکر نکرد، نخواسته از آزادی در هنگ کنگ صرفا به خاطر نگرانی از بابت محدود شدن دسترسی آن به بازار چین حمایت کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت کنسولگری چین کانون جاسوسی و دزدی مالکیت معنوی بوده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 539

به "پامپئو چین را هیولای فرانکنشتاین خواند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو چین را هیولای فرانکنشتاین خواند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید