مومیایی 2100 ساله مصری جنین نوزاد نارس است

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ساینس آلرت، پژوهشگران اولین بار با اسکن دقیق مومیایی یادشده در سال 2018 به این نتیجه رسیدند که برآورد های قبلی در خصوص محتوای این مومیایی غلط است، اما تا به امروز کشف راز مومیایی مذکور ناممکن باقی مانده بود.

مومیایی 2100 ساله مصری جنین نوزاد نارس است

این مومیایی در موزه میداستون در کنت انگلیس نگهداری می گردد و نقاشی های سطح آن شبیه به سر یک شاهین طلایی است و به نظر می رسد به یکی از خدایان مصریان باستان یعنی هوروس اشاره دارد. اسکن مومیایی یادشده در سال 2018 دقت بالایی نداشت و محققان با مشاهده بازوهای قرار گرفته بر روی سینه یک موجود حدس زدند که احتمالاً یک میمون توسط مصریان باستان مومیایی شده است.

اما اسکن دقیق تر این مومیایی توسط پژوهشگران انگلیسی و کانادایی در هفته های اخیر نشان داد که استخوان های مومیایی یادشده متعلق به یک جنین مذکر هستند که بین 22 تا 28 هفته عمر نموده بود. ظاهراً بعضی ناهنجاری های شدید ستون فقرات و مسائل مانع از رشد مناسب مغز و جمجمه این نوزاد شده و در نهایت به مرگ آن قبل از تولد انجامیده است.

با شناسایی این مومیایی تا به حال در مجموع هشت مومیایی مربوط به جنین ها در سراسر دنیا شناسایی شده است. محققان اولین بار در سال 1826 چنین موفقیتی حاصل نموده بودند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 391

به "مومیایی 2100 ساله مصری جنین نوزاد نارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومیایی 2100 ساله مصری جنین نوزاد نارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید