معماری یک ساختمان اداری لوکس

به گزارش شهر وبلاگ، برای بازسازی ساختمان های اداری نکته بسیار مهم طراحی فضایی راحت و آرامش بخش برای کارمندان و مراجعه نمایندگان است . این امر برای دکوراسیون اداری بسیار مهم است زیرا اگر فضایی نامطلوب با شرایط سخت برای کارمندان ایجاد گردد ، آنها نمیتوانند در این شرایط کار خود را به درستی انجام دهند و نارضایتی شغلی باعث پایین آمدن بازدهی شرکت و اداره میگردد . هم چنین اگر این فضا نامطلوب باشد برای مراجعه نمایندگان به آن محیط نیز اذیت نماینده است و باعث میگردد نتوانند به درستی و با رضایت ، مشکل خود را رفع نمایند . برای این که بتوانیم فضایی دلخواه و مناسب برای این دو قشر در محیط های اداری ایجاد کنیم شرکت معماری میتواند ایده های بسیاری را برای طراحی چنین فضاهایی به کار ببرد تا نتیجه کار باعث رضایت مدیران اداره ، کارمندان و مراجعه نمایندگان گردد . مجری دکوراسیون داخلی برای معماری یک ساختمان اداری لوکس موارد زیر را برای طراحی این فضاها پیشنهاد میکند .

معماری یک ساختمان اداری لوکس

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

رنگ و متریال

برای ایجاد کردن یک دکوراسیون لوکس در فضاهای اداری باید به رنگ و متریالی که برای محیط انتخاب میکنیم توجه ویژه ای داشته باشیم . مسلما برای فضاهای اداری لوکس نمیتوان از هر رنگی استفاده کرد . به طور مثال رنگ های شاد و مهیج برای این فضاها چندان مناسب نیستند و باعث تو ذوق زدگی میگردد . برای این فضاهای پیشنهاد میگردد از رنگ های خنثی که هم باعث سردی و بیروح شدن محیط نمیشوند و هم جذابیت کافی برای افراد را دارند ، استفاده کنیم . رنگ های خنثی شامل طیف رنگی سفید و مشکی ، بژ ، قهوه ای ، طوسی و خاکستری و کرم است . برای این رنگ ها میتوان از درجات روشن تا تیره آنها متناسب با شرایط محیط استفاده کرد . علاوه بر آن ترکیب این رنگ ها باید به گونه ای باشد که در کنار یکدیگر تعادل و هارمونی فضایی را حفظ نمایند.

در کنار استفاده از رنگ ، متریالها نیز میتوانند گزینه مناسبی برای ایجاد دکوراسیون لوکس در فضاهای اداری باشند . استفاده از سنگ های دکوری و تزئینی ، آجر های نما و نسوز ، استفاده از شیشه برای فضاهای کاری و فضاهای جمعی ، استفاده از چوب برای سقف و کف فضا و متریال هایی که با حضور در محیط به خاص و ممتاز شدن محیط یاری مینمایند .

طراحی فضاهای کاری

فضاهای کاری در طراحی دکوراسیون اداری به چند روش میتواند صورت پذیرد . اولین روش طراحی فضاهای کاری جمعی است که در یک سالن عظیم با چیدمان اصولی و مناسب میز ها و جایگاه های مناسب برای کار چیده میشوند و ضمن اینکه فضایی صمیمی و محبت آمیز برای این کار شکل میگیرد اما توجه به حفظ حریم خصوصی و کاری افراد نیز باید حفظ گردد . مخصوصا برای فضاهایی که هم کارمندان خانم در آنجا فعالیت دارد و هم کارمند آقا . چیدمان این فضاهای جمعی با خلاقیت طراح و متناسب با فرم و ابعاد فضا شکل میگیرد . از چیدمان خطی برای میز ها و جایگاه ها گرفته تا چیدمان های مستطیلی و مربعی ، دایره ای و چند ضلعی که هر کدام از این ها دارای مزیت ها و بعضا معایبی است . روش بعدی طراحی فضاهای کاری بصورت اتاق است . یعنی هر فردی اتاق کار مخصوص به خود را دارد یا نهایت با توجه به کمبود جا هر اتاق برای استفاده دو یا سه نفر به بالا است . روش بعدی نیز ترکیبی از این دو روش است . یعنی فضاهای اداری که هم اتاق های کار مخصوص برای انجام امورات را دارد و هم فضاهای کاری جمعی .

طراحی کلی فضای اداری لوکس

برای این که بتوانیم فضایی با کیفیت و لوکس را برای ساختمان های اداری ایجاد کنیم توجه به چند نکته حائز اهمیت است . اولین نکته طراحی یک ورودی محکم و پر جذبه است که بیننده را در همان نگاه اول مجذوب خود کند و او را به داخل دفتر هدایت کند . دومین مطلب طراحی فضای انتظار برای مراجعه نمایندگان است ، به همراه میز پذیرش برای هدایت مراجعه نمایندگان و هماهنگ کردن برنامه های کاری و ملاقات های حضوری کارمندان با مراجعه کننندگان . در این فضا باید تمام امکانات برای رفاه حال مشتری برای آنها فراهم گردد . از مبلمان مناسب برای نشستن گرفته تا حضور عناصر سرگرم نماینده مانند تلویزیون یا طراحی یک کتابخانه شیک و دل نشین . توجه به جزئیات در اجرای دکوراسیون اداری لوکس حائز اهمیت است . تمرکز بر جزئیات طراحی و استفاده از خطوط تمیز و صاف برای انتقال حس مثبت به افراد ، رعایت سلسه مراتب ها و دسترسی ها در فضای کاری و بسیاری از موارد دیگر که رعایت هر کدام از آنها ، شرکت ها را در داشتن فضایی لوکس در ادارات یاری مینمایند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 598

به "معماری یک ساختمان اداری لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری یک ساختمان اداری لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید