مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی احیا گردد

به گزارش شهر وبلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی احیا گردد.

مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی احیا گردد

توسعه برنامه های آموزشی بویژه در حوزه میراث فرهنگی ضرورتی انکارناپذیر است، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی که فعالیتش از چند سال پیش متوقف شده است، در رشته های هنرهای سنتی، موزه داری، مردم شناسی، باستان شناسی، بازسازی آثار تاریخی، بازسازی بناهای تاریخی، راهنمای موزه ها و محوطه های تاریخی تا کنون بیش از 2000 فارغ التحصیل داشته است، مرکزی که روزگاری به گواهی یونسکو تنها مرکز آموزش میراث فرهنگی در سطح منطقه بوده و توانسته ساختار آموزش عالی کشور در حوزه میراث فرهنگی را پی ریزی و الگوسازی کند.

یوسف منصورزاده از پیشکسوتان عرصه میراث فرهنگی دارای مدرک دکتری موزه شناسی از دانشگاه دهلی نو معتقد است که دولت سیزدهم که برنامه هایی در زمینه تقویت جایگاه آموزش در حوزه میراث فرهنگی ارائه نموده باید برای انتقال تجربیات نسل های گذشته به نسل نو هم سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.

تعامل با پیشکسوتان میراث فرهنگی امیدبخش است

منصورزاده درباره راههای تقویت پیوند بین نسلی در حوزه میراث فرهنگی و گفتمان دولت سیزدهم در این حوزه گفت: در عرصه میراث فرهنگی باید سیاست های آموزشی را مدنظر قرار داد. باید ببینیم در دولت سیزدهم در حوزه آموزش در زمینه میراث فرهنگی چه اقداماتی اجرا شده است و آیا افق روشنی برای آن ترسیم شده است؟

وی ادامه داد: در گذشته برنامه هایی برای آموزش میراث فرهنگی وجود داشت که امیدوارم این برنامه های آموزشی در دوره نو با جدیت بیشتری پیگیری گردد.

قول ضرغامی برای پیگیری دانشگاه استاد فرشچیان

منصورزاده اضافه کرد: در حوزه آموزش می توانیم برای انتقال تجربیات نسل های گذشته به نسل نو سرمایه گذاری کنیم. باید نهادهای آموزشی در حوزه میراث فرهنگی را تقویت کنیم و به این موضوع بسیار جدی فکر کنیم.

پیشکسوتان عرصه میراث فرهنگی تاکید نمود: دولت سیزدهم برنامه هایی در این زمینه ارائه کرد که امیدوارم بزودی نتایج آن را ببینیم. یکی از اقدامات مهمی که قرار بود اتفاق بیافتد، این بود که قرار بود مرکز آموزشی میراث فرهنگی هم احیا گردد که نمی دانم در حال حاضر چه مرحله ای را میگذراند.

منصورزاده اعلام کرد: در طول این چند ماه نشست هایی با حضور چهره های ماندگار حوزه میراث فرهنگی و مسئولان این وزارتخانه برگزار گردید که در آنها حضور داشتم و موضوع مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی و دانشگاه استاد فرشچیان را مطرح کردم. آقای ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی) قول دادند پیگیری هایی انجام گردد. نشست خوب بود و برخوردهای خوب و امیدبخشی هم رخ داد که امیدوارم ماحصل این گفت و گوها را بزودی ببینیم.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1971

به "مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی احیا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی احیا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید