طرح مفهومی توربین بادی شناور رونمایی شد

به گزارش شهر وبلاگ، شرکت جنرال الکتریک(GE) از مفهوم جدید توربین بادی شناور خود رونمایی کرد که جذاب به نظر می رسد، اما آیا واقعاً می تواند از امواج سهمگین دریا جان سالم به در ببرد؟

طرح مفهومی توربین بادی شناور رونمایی شد

یک توربین بادی را در وسط اقیانوس تصور کنید که بسیار بلندتر از مجسمه آزادی است. اگر بر روی آن یک لوگوی GE بزنید، همین طراحی جدید شرکت جنرال الکتریک از توربین بادی شناور خود می شود.

طبق مطلبی که در وب سایت این شرکت به اشتراک گذاشته شده است، این شرکت طرح های مفهومی جدیدی را که ممکن است آینده انرژی های تجدیدپذیر را متحول کنند، با پیشنهاد توسعه و ساخت تجاری مزارع توربین های بادی شناور در وسط اقیانوس ها به اشتراک گذاشته است.

اما آیا یک توربین بادی شناور می تواند با حوادثی که در پهنه اقیانوس ها رخ می دهد، مقابله کند و جان سالم به در ببرد؟

توربین های بادی شناور سازه های بزرگی هستند که برای استفاده در دو سوم کره زمین که با آب پوشیده شده به عنوان ابزار جدید تولید کننده انرژی در نظر گرفته شده اند، اما جدی دریافت چنین پیشنهاداتی سخت است، چرا که ساخت این سازه ها گران درمی آید.

اما طرح این پیشنهاد به این دلیل است که این توربین های بادی در اقیانوس شناور هستند، جایی که به امواج بزرگ و وزش باد معروف است. اما جنرال الکتریک فکر می کند با سیستم کنترل پیشرفته توربین جدید خود که با همکاری یک شرکت به نام گلوستن(Glosten ساخته شده است، می توان بر این چالش ها غلبه کرد. این دو شرکت با هم در حال ادغام راه حل های پیشرفته شناوری توربین های جدید روی دریا هستند که تقریباً به اندازه بنای مجسمه آزادی خواهند بود.

جنرال الکتریک تا به امروز برای این پروژه دو ساله 3 میلیون دلار بودجه از وزارت انرژی ایالات متحده دریافت کرده است. ساخت و ساز این پروژه در سال 2020 آغاز شده و اگر این شرکت با شبیه سازی و مدل سازی بتواند نشان دهد که طراحی آن عملی است، برای ساخت یک نمونه اولیه واقعی تلاش خوهد کرد.

توسعه و تولید یک توربین بادی که قادر باشد بدون مشکل روی آب های متلاطم پهنه اقیانوس شناور بماند، بسیار سخت است. با این وجود طراحی این توربین ها با سایر توربین ها تفاوت چندانی ندارد به جز اینکه یک سکوی شناور زیر آنها تعبیه می شود که توربین را روی آب نگاه می دارد.

جنرال الکتریک قصد دارد طراحی خود را روی یک توربین 12 مگاواتی موجود سازگار کند تا بتواند یک جایگزین ساده را فراهم کند.

در صورت عملی شدن این پروژه، توربین های شناور بدون واژگون شدن در آب، به طور اتوماتیک قادر به تغییر جهت خواهند بود.

این پروژه یک پیشنهاد امیدوار کننده از جنرال الکتریک است، پیشنهادی که قابل بررسی است، اما فقط زمان مشخص خواهد کرد که آیا این مفهوم می تواند با شرایط خشن اقیانوس ها سازگاری داشته باشد یا خیر.،ایسنا

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1425

به "طرح مفهومی توربین بادی شناور رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مفهومی توربین بادی شناور رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید