ضرورت برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا، گفت: گردشگری نقش بسیار مهمی در توسعه مالی، فرهنگی و روابط میان کشورها دارد که متاسفانه با شیوع بیماری کرونا، این بخش بیشتر از سایر بخش ها دچار مشکل شد.

ضرورت برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا

محمدرضا پورمحمدی در ملاقات معاون دنیاگردی وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی، اضافه نمود: توسعه ظرفیت های دنیاگردی یک ضرورت انکارناپذیر است که باید همیشه مورد توجه تصمیم سازان و تصمیم گیران قرار گیرد.

وی با اشاره به بخشی از ظرفیت های دنیاگردی آذربایجان شرقی، گفت: این استان در طول سال، میزبان صدها هزار دنیاگرد داخلی و خارجی است، اما در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا، آمار مسافران و دنیاگردان ورودی به استان به شدت کاهش یافته است.

وی تاکید نمود: ما به غنا و توانمندی های فرهنگی آذربایجان، ایمان داریم و در کنار تمام سیاست ها، کوشش برای اعتلای فرهنگی جامعه را از اولویت های اصلی خود می دانیم.

پورمحمدی بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و دنیاگردی استان در سطح منطقه و دنیا تاکید نمود و گفت: در سایه این اقدامات، می توانیم شاهد جذب بیشتر دنیاگردان خارجی به استان باشیم.

معاون دنیاگردی وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی نیز در این ملاقات گفت: آذربایجان شرقی از استان های بسیار مهم، تاریخی، فرهنگی و دنیاگردپذیر کشور محسوب می گردد که همه ساله تعداد بسیار زیادی از دنیاگردان داخلی و خارجی را به خود جذب می نماید.

ولی تیموری با اشاره به تاثیرات شیوع بیماری کرونا در صنعت دنیاگردی، گفت: به وجود تمامی محدودیت ها، حمایت وزارت میراث فرهنگی از اصناف فعال در حوزه دنیاگردی ادامه دارد که از آن جمله می توان به امهال بدهی های مالیاتی و اعطای تسهیلات 12 درصدی به این بخش اشاره نمود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش دو برابری تعداد دنیاگردان ورودی به کشور در حد فاصل سال های 96 تا 98 اطلاع داد و گفت: دنیاگردی، از مزیت های اصلی جمهوری اسلامی ایران است که توجه ویژه و تخصصی به این حوزه، توسعه مالی بیشتر کشور و کاهش اتکا به منابع نفتی را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1224

به "ضرورت برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید