سالم ترین بخش خودرو بعد از پیمایش نیم میلیون کیلومتر

به گزارش شهر وبلاگ، برایان سیلوسترو به تازگی یک ب ام و ام3 را خریداری کرده که نزدیک به نیم میلیون کیلومتر پیموده است و حالا از خرید خود ناراضی نیست.

سالم ترین بخش خودرو بعد از پیمایش نیم میلیون کیلومتر

به گزارش سایپانیوز، برایان می گوید تابستان امسال خودروی ب ام و ام3 نسل E 46 را خریداری کرده که کیلومترشمار آن 284.761 را نشان می داد و در مقایسه با این شماره، بدنه آن سالم به نظر می آید. با این حال او می گوید بعد از پیمودن چند کیلومتر متوجه شده که این خودرو نیاز به چند کار مهم داشته، اما گران ترین بخش این خودرو یعنی قوای محرکه آن از بقیه قطعات و مجموعه ها سالم تر بوده است. موتور اس54 خطی 6سیلندر این خودرو با 2/ 3لیتر گنجایش هنوز همان 332اسب بخار را حفظ کرده و نه به روغن سوزی افتاده و نه صدا یا نویز اضافی پیدا کرده است. اما نمی توان با نگاه کردن به ظاهر قضاوت کرد. از این رو برایان نمونه ای از روغن موتور را به آزمایشگاه بلک استون در استان ایلینوز فرستاد تا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

با یک آزمایش روغن نمی توان به همه چیز پی برد یا در مورد سلامت موتور قضاوت کرد، اما به هر حال می توان تشخیص داد که داخل موتور تا چه حد فرسوده شده است. در گزارش بلک استون ضمن آنکه به ویژگی ها و مشخصات روغن از جمله 10 w/ 60 با ویسکوزیته 52/ 15 cSt اشاره شده، آمده است که فلزات خرده شده از داخل موتور در حد استاندارد جهانی و سرب حاصل از بلبرینگ ها کمی پایین تر از حد میانه است که نشانه خوبی به شمار میرود.

اندازه مس اندازه گیری شده در این روغن بالا گزارش شده که می تواند نشانه شتاب گرفتن فرسودگی در قطعات برنزی باشد؛ البته می تواند به دلیل تعمیرات نو هم باشد. برایان بعد از این هم کیت خدمات و نگهداری اف سی پی یورو (FCP Euro) را سفارش داد که شامل شمع، فیلتر هوا و فیلتر سوخت بود. این ها همان موارد سرویس های دوره ای به حساب می آیند و باعث می شوند موتور خودرو سالم تر بماند.

بعد از انجام بعضی از آیتم های تعمیر و نگهداری، خیال برایان از سلامت موتور راحت شد. بعد از موتور، جایی که باید خیال آدم از آن راحت باشد، تایر های خودرو است.

برایان می گوید هر چهار چرخ این خودرو در مقایسه با psi توصیه شده، پایین تر از حد میانه بود؛ بنابراین شاید بعد از خرید خودرو هایی با این اندازه پیمایش، جایی که باید به آن درست فکر کرد، تایر ها هستند. معمولا خودرو هایی با عمر بالای 10سال یا بالای 500هزار کیلومتر، نیاز به تعویض بعضی از سنسور ها از جمله سنسور چراغ ها، سنسور دما و سنسور سامانه تهویه مطبوع دارند. در مراحل بعدی باید ترمز های جلو، سامانه فرمان و سامانه تعلیق مورد بررسی قرار گیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1753

به "سالم ترین بخش خودرو بعد از پیمایش نیم میلیون کیلومتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالم ترین بخش خودرو بعد از پیمایش نیم میلیون کیلومتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید