روایتی از فیزیک معاصر در واقعیت ناپیدا به پیشخوان کتاب فروشی ها رسید

به گزارش شهر وبلاگ، کتاب واقعیت ناپیدا اثر کارلو رووِلّی با ترجمه علی شاهی از سوی انتشارات نشر نو منتشر شد.

روایتی از فیزیک معاصر در واقعیت ناپیدا به پیشخوان کتاب فروشی ها رسید

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، کتاب واقعیت ناپیدا اثر کارلو رووِلّی با ترجمه علی شاهی از سوی انتشارات نشر نو منتشر شد.

آیا تا به حال کسی این شجاعت را داشته که داستان کوانتوم ها را از یونان باستان شروع کند؟ یا این داستان پیچیده را چنان ساده روایت کند که برای فهمش تنها به توانایی خواندن احتیاج باشد؟

کارلو روولی از یونان باستان، از همان شروع دانش، شروع می نماید و پله پله پیش می آید؛ از اتم های دموکریتوس و صورت های مثالی افلاطون و ارسطو تا دایره های بطلمیوس و دنیای دانته، از آونگ گالیله و ماه نیوتن تا امواج فارادی و معادلات ماکسول، از نسبیت اینشتین و عدم قطعیت هایزنبرگ تا سیاهچالهٔ ویلر و اطلاعات هاکینگ. این سفری است به دنیای جذاب فیزیک از اتم های شروعین دنیا تا نظریهٔ اطلاعات، با زبانی چنان ساده که گاه خواننده با تردید به خود می گوید: آیا همه اش همین است؟ همین قدر ساده؟

روولی یکی از عظیم ترین فیزیکدانان زندهٔ دنیا است و در داستانی که برای شما روایت می نماید، خودش هم نقش دارد. واقعیت ناپیدا روایتی دست اول از فیزیک معاصر است با نثری جذاب و درخشان.

چاپ نخست کتاب واقعیت ناپیدا در قطع وزیری، جلد شومیز و 263 صفحه با قیمت 40 هزار تومان از سوی انتشارات نشر نو در دسترس علاقه مندان واقع شده است.

4028/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 708

به "روایتی از فیزیک معاصر در واقعیت ناپیدا به پیشخوان کتاب فروشی ها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایتی از فیزیک معاصر در واقعیت ناپیدا به پیشخوان کتاب فروشی ها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید