رفتار شباهت آمیز این حیوان با انسان باعث شگفتی دانشمندان شد!

به گزارش شهر وبلاگ، شامپانزه ای وحشی مشاهده شده است که یک شی را به مادرش نشان می دهد که صرفاً به خاطر اشتراک گذاری است، نوعی رفتار اجتماعی که قبلاً تصور می شد فقط به وسیله انسان ها به کار گرفته می گردد.

رفتار شباهت آمیز این حیوان با انسان باعث شگفتی دانشمندان شد!

به گزارش خبرآنلاین، محققان فیلمی از این حیوان گرفتند که مادرش را تشویق می نماید تا با او همراه گردد و به یک برگ نگاه کند.

دانشمندان پیشنهاد می نمایند که این یافته نشان می دهد که در شرایط اجتماعی خاص، شامپانزه های وحشی می توانند تجربیات خود را با استفاده از ژست ها به منظور اظهار نظر یا اظهارنظر در خصوص دنیا به اشتراک بگذارند.

نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر کلودیا ویلکه از دپارتمان روانشناسی دانشگاه یورک، گفت: افراد دوست دارند تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، رسانه های اجتماعی از این ویژگی استفاده می نمایند، و حتی در سال اول زندگی ما آغاز به نشان دادن آن می کنیم.

به نظر می رسید که به اشتراک گذاشتن به خاطر اشتراک گذاری یک ویژگی منحصر به فرد انسانی است، اما مشاهده ما از این شامپانزه های وحشی این موضوع را به چالش می کشد.

ما شامپانزه ای بالغ را مشاهده کردیم که به مادرش برگی را نشان می داد که در حال نظافت بود، نه به این علت که می خواست او کاری با برگ انجام دهد، بلکه به احتمال زیاد به این علت که می خواست او نیز به برگ نگاه کند.

انسان ها در سال اول زندگی آغاز به استفاده از حرکات ارجاعی برای نشان دادن یا نشان دادن اشیا یا رویداد های مورد علاقه به دیگران می نمایند.

با این حال، تا کنون، دیده نشده بود که حیوانات چنین رفتاری از خود نشان دهند؛ Simon Townsend از دانشگاه های وارویک و زوریخ اضافه کرد: مشاهدات ما نشان می دهد که در شرایط اجتماعی خاص، شامپانزه ها ممکن است به یکدیگر موضوعات مورد علاقه را نشان دهند تا در خصوص آن ها توجه دیگر شامپانزه ها را جلب نمایند و این رفتار ممکن است منحصر به انسان نباشد.

این تعامل در ویدئویی با یک شامپانزه ماده بالغ به نام فیونا ضبط شد که برگ را به مادرش ساترلند در جنگل کیبال اوگاندا نشان می داد.

محققان می گویند این کشف می تواند پیامد هایی برای درک ما از تکامل شناخت اجتماعی انسان و آنچه که فکر انسان را منحصر به فرد می نماید داشته باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2038

به "رفتار شباهت آمیز این حیوان با انسان باعث شگفتی دانشمندان شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار شباهت آمیز این حیوان با انسان باعث شگفتی دانشمندان شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید