دی اکسیدکربن وسایل نقلیه الکترونیکی با یاری باتری های نانویی کاهش می یابد

به گزارش شهر وبلاگ، یک شرکت چینی با توسعه باتری های نانویی به منظور استفاده در خودرو های الکتریکی به دنبال یاری به کاهش انتشار دی اکسیدکربن توسط وسایل نقلیه است.

دی اکسیدکربن وسایل نقلیه الکترونیکی با یاری باتری های نانویی کاهش می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، تغییر اقلیم تهدیدی جدی برای اکوسیستم زمین است و کوشش های زیادی برای دستیابی به کاهش میزان فراوری دی اکسیدکربن و محدود کردن گرم شدن کره زمین صورت می گیرد. مبارزه با تغییرات آب و هوایی مستلزم کاهش قابل توجهی در انتشار گاز های گلخانه ای و تغییر پارادایم به سمت توسعه و استفاده از فناوری های تجدیدپذیر بیشتر دوستدار محیط زیست است.

زمان اندیشیدن در خصوص آینده سبزتر، به نظر می رسد که بخش حمل و نقل باید نقشی معین نماینده در دستیابی به یک جامعه بی کربن داشته باشد و در چند سال آینده باید تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی صورت گیرد. با این حال، وسایل نقلیه الکتریکی موجود از نظر استقبال عمومی با چالش های بزرگی روبه رو هستند، زیرا هنوز نگرانی در خصوص مسافت قابل رانندگی با هر شارژ و همچنین قیمت خودرو در بین مصرف نمایندگان به عنوان یک چالش بزرگ باقی مانده است.

برای تبدیل شدن به فناوری غالب، خوردرو های الکتریکی باید باتری های بزرگ فعلی را باتری پیشرفته تر و کارآمدتری جایگزین نمایند تا با این کار بهبود عملکرد و کاهش هزینه ها صورت گیرد.

شرکت گرافکس تکنولوژیز (Graphex Technologies)، یک شرکت پیشرو در ایجاد رهیافت های ذخیره سازی با مصرف بهینه انرژی است. این شرکت با هدف یاری به مبارزه با تغییرات آب و هوا به وسیله فراوری مواد هوشمند برای محصولات پایدار فعالیت می نماید.

این شرکت بر توسعه راهکار های نوآورانه برای افزایش انرژی تجدیدپذیر تمرکز دارد. قدرت اصلی این شرکت تحقیق و توسعه توانمند و فراوری محصولات مبتنی بر گرافن با کیفیت بالا به ویژه گرافیت کروی است که ماده اصلی آند های مورد استفاده در باتری های لیتیوم یون وسایل نقلیه الکتریکی است. گرافیت کروی به وسیله پردازش پوسته های گرافیت طبیعی به گرافیت کروی بسیار ریز و کاملاً خالص تبدیل می گردد که لایه های گرافن را در آند باتری تشکیل می دهد.

لایه های گرافن یون های لیتیوم را به دام می اندازد؛ بنابراین، انرژی شارژ شده را ذخیره می نماید و به طور مستقیم به ذخیره کارآمد انرژی باتری های لیتیوم یونی یاری می نماید. گرافیت کروی گرافکس تکنولوژیز به طور مستقیم مسائل باتری های فعلی را رفع می نماید.

این یک ماده با خلوص بالا و یکنواخت است که واکنش سطح الکترود ها را کاهش می دهد و از کاهش ظرفیت به صورت برگشت ناپذیر جلوگیری نموده و در نتیجه، به ماندگاری طولانی باتری یاری می نماید. با توجه به بسته بندی متراکم گرافیت کروی در ابعاد نانومتری، این امر منجر به شارژ و چگالی انرژی بالا می گردد؛ بنابراین، هر دو چالش عمده باتری های لیتیوم یونی فعلی را رفع می نماید.

ظرفیت فراوری سالانه گرافیت کروی گرافکس تکنولوژیز در حدود 0.01 میلیون تن است که تقریباً 5 درصد از فراوری چین را تشکیل می دهد. این ارقام بزرگ، احتیاج و پتانسیل بسیار زیاد گرافیت کروی در دهه های آینده در چین را نشان می دهد که بزرگترین فراورینماینده خودرو های الکتریکی در حال حاضر و در سطح دنیا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1430

به "دی اکسیدکربن وسایل نقلیه الکترونیکی با یاری باتری های نانویی کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دی اکسیدکربن وسایل نقلیه الکترونیکی با یاری باتری های نانویی کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید