دونوازی کامکار و گنجه ای در روزهای کرونایی

به گزارش شهر وبلاگ، اردشیر کامکار و کامبیز گنجه ای، دو هنرمند موسیقی ایرانی با پیوستن به پویش مشاهنر، قطعه ای را برای مردمی که این روزها در حال گذراندن شرایط سخت قرنطینه در خانه هایشان هستند، اجرا کردند.

دونوازی کامکار و گنجه ای در روزهای کرونایی

به گزارش خبرنگاران، اردشیر کامکار، نوازنده کمانچه و کامبیز گنجه ای، نوازنده تمبک با همراهی یکدیگر ویدیویی از نواختن قطعه ای به آهنگسازی داوود گنجه ای را در قالب پویش مشاهنر (همراهی هنرمندان با مردم در قرنطینه خانگی) به اشتراک گذاشتند.

در ادامه می توانید بیننده این قطعه باشید:

اردشیر کامکار، نوازنده کمانچه، قیچک و ویولن از اعضای بنام گروه کامکارها است. او از کودکی، ویولن را نزد پدرش فرا گرفت. چندی بعد به عنوان نوازنده کمانچه و ویولن به عضویت ارکستر فرهنگ و هنر سنندج درآمد. او در ابتدا قطعات ویولن ابوالحسن صبا را با کمانچه اجرا می کرد.

کامکار در سال 1360 به تهران آمد و همکاری خود را با گروه های عارف و شیدا و با بسیاری از خوانندگان پیشرو ایران شروع کرد. همچنین مطالب تکمیلی در زمینه ردیف سنتی ایران را نزد محمدرضا لطفی و پشنگ کامکار آموخت. این هنرمند همیشه برای گسترش بیشتر قابلیت های ساز کمانچه کوشیده است. او با استفاده از تکنیک های خاص ویولن و پوزیسین های ویولن بر روی ساز کمانچه، توانست چهره ای دیگر از این ساز را به نمایش بگذارد.

از آلبوم های مستقل او، ناشکیبا با خوانندگی همایون شجریان، راز نگاه و آلبوم بی غبار عادت را می توان نام برد. معروف ترین اثر او آلبوم بیداد از محمدرضا شجریان به همراهی پرویز مشکاتیان در سال 1364 است. کامکار در سال 1394 جایزه بهترین آلبوم موسیقی ایرانی را در سی ویکمین جشنواره موسیقی فجر برای آلبوم یقین گمشده دریافت کرد.

کامبیز گنجه ای، نوازنده تنبک، متولد پانزدهم خردادماه 1347 در شهر ری است. وی از سال 1366 به تدریس در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی مشغول شد و به عنوان نوازنده در رادیو و تلویزیون به فعالیت پرداخت. در کارنامه هنری او همکاری با گروهای سماع، مولانا و صبا به چشم می خورد. گنجه ای در سال های اخیر در فعالیت های هنری پر شماری شرکت نموده است. وی دارای نشان درجه دو هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. گنجه ای همچنین از شاگردان ناصر فرهنگ فر و محمود فرهمند است.

پیش از این هنرمندانی از عرصه موسیقی چون عبدالوهاب شهیدی (خواننده و نوازنده پیشکسوت)، علی اکبر شکارچی، بهناز ذاکری (آهنگساز و نوازنده سنتور) و همسرش مسعود لقاء (نوازنده فلوت)، فاضل جمشیدی (خواننده با ساخت قطعه ای از ترانه علیرضا بهرامی) و... در قالب ویدوئویی هایی مشترک یا مجزا با پویش مشاهنر مشارکت نموده بودند.

پویش مشاهنر با هدف یاری به ارتقای سلامت روان جامعه از اوایل فروردین ماه شروع شد و جمعی از هنرمندان با صدور بیانیه ای از مشارکت حداکثری خود در 100 روز آینده برای فراوری آثار هنری در فضای مجازی در روزهای خانه نشینی خبر دادند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 169

به "دونوازی کامکار و گنجه ای در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دونوازی کامکار و گنجه ای در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید