دستورالعمل نحوه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی تدوین و ابلاغ شد

به گزارش شهر وبلاگ، مدیرکل #بازاریابی و #صادرات معاونت صنایع دستی #وزارت میراث فرهنگی از تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی خبر داد.

دستورالعمل نحوه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی تدوین و ابلاغ شد

به گزارش دنیای سفر به نقل از خبرگزاری مهر، سید حسین علوی مدیرکل بازاریابی و صادرات معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست مشترک با هنرمندان و عرضه کنندگان صنایع دستی اصفهان در محل شبستان محراب اولجایتو مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان از تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی خبر داد.

سید حسین علوی گفت: تمامی تلاش ما بر تسهیل گری در عرضه صنایع دستی متمرکز است، لذا تمامی تلاش ما تسهیل در صدور مجوزهاست، زیرا معتقدیم در شرایط سخت کنونی که دشمنان به ما هجوم آورده اند، می بایست تلاش شود تا موانع زدوده شده و با یک هدف عالی به مملکت مان خدمت کنیم.

مدیرکل بازاریابی و صادرات معاونت صنایع دستی ادامه داد: هرگونه مجوز در حوزه مشاغل خانگی در راستای تسهیل در تولید و عرضه صنایع دستی خانگی در کوتاه ترین زمان و با حذف موارد غیرضروری و زمان بر صادر خواهد شد.

او افزود: براساس ماده 3 قانون حمایت از هنرمندان که سال 1396 از طریق مجلس شورای اسلامی تدوین شد، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکلف شد تا ظرف شش ماه آئین نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان را تدوین کند، لیکن متأسفانه تا به امروز این آئین نامه تدوین نشده بود، با این وصف در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، با توجه به این که با انبوهی از مطالبات بحق فعالان صنایع دستی روبرو شدیم، آئین نامه اجرایی قانونی حمایت از هنرمندان پس از وقفه چهار ساله در دولت تازه به سرعت تدوین شد.

علوی شرح داد: براساس این دستورالعمل، از پراکندگی صدور مجوز و نحوه نظارت جلوگیری شده و از این زمان به بعد براساس تبصره یک ماده 3 قانون حمایت از هنرمندان و با تدوین این دستورالعمل، تمامی فروشگاه های دریافت کننده این مجوز از شمول قانون صنفی مستثنی شده و تولیت تمامی امورات فروشگاه های صنایع دستی در دو حوزه صدور مجوز فروشگاه های عرضه صنایع دستی و نظارت بر فروشگاه هایی که صنایع دستی ایرانی عرضه می کنند بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

مدیرکل بازاریابی و صادرات معاونت صنایع دستی تاکید کرد: هدف از تدوین این دستورالعمل، کمک به عرضه آسان صنایع دستی ایرانی است، لذا فروشگاه هایی که این مجوز را دریافت کنند، از تسهیلات مالی این وزارتخانه در کنار فراهم شدن شرایط فعالیت آسان برخوردار می شوند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1886

به "دستورالعمل نحوه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی تدوین و ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل نحوه صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی تدوین و ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید