خبرنگاران 171 طرح نیمه تمام در گناباد در حال انجام است

به گزارش شهر وبلاگ، گناباد- خبرنگاران- فرماندار گناباد گفت: 171 طرح استانی و ملی نیمه تمام در این شهرستان در دست پیگیری قرار گرفته و هم اینک ادامه عملیات ساخت آنها در حال انجام است.

خبرنگاران 171 طرح نیمه تمام در گناباد در حال انجام است

حامد قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: 163 مورد از این طرحهای نیمه تمام از محل اعتبارات استانی و هشت طرح دیگر از محل اعتبارات ملی در بخشهای مختلف مالی و عمرانی در دست اجرا قرار گرفته اند.

وی طرحهای نیمه تمام استانی را در شهرستان گناباد مربوط به حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن، حمل و نقل، انرژی، تامین نظم و امنیت، آبرسانی، محیط زیست، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش و آموزشهای فنی و حرفه ای برشمرد.

فرماندار گناباد گفت: پارسال 350 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرحها اختصاص یافت که 178 میلیارد ریال یعنی حدود 50 درصد آنها محقق شد.

قربانی اضافه کرد: سال جاری 145 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای نیمه تمام استانی در شهرستان گناباد اختصاص یافته است.

وی همچنین طرحهای نیمه تمام ملی گناباد را ساخت و تکمیل خط ریلی یونسی - بجستان- گناباد به عنوان نخستین قطعه جهت راه آهن چابهار - زاهدان - مشهد در محدوده خراسان رضوی، فرودگاه گناباد، گازرسانی به صنایع و روستاهای پس کلوت بخش کاخک، جاده دو بانده بیدخت - خضری- دشت بیاض و توسعه دیگر راههای جاده ای این شهرستان بر شمرد.

فرماندار گناباد گفت: تا به امروز دو هزار و 420 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای نیمه تمام ملی در شهرستان گناباد اختصاص یافته است.

قربانی اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع آبی مهمترین رویکرد بخش کشاورزی گناباد برای کاهش و مصرف بهینه آب طی سال جاری توسعه مکانیزاسیون به وسیله اجرای خطوط انتقال است و با هدف ذخیره سازی بهینه آب شرب، مخزن 10 هزار متر مکعبی این شهرستان با صرف هزینه 60 میلیارد ریال در حال ساخت است و تا هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: 9 هزار تن قیر رایگان و تهاتری (مصرفی) با هدف توسعه و عمران مناطق روستایی گناباد هم طی یک سال گذشته توزیع شده است.

فرماندار گناباد گفت: میزان اعتبار تخصیصی به شهرداریها و دهیاریهای این شهرستان از 90 میلیارد ریال در سال 1397 به 120 میلیارد و 790 میلیون ریال طی سال گذشته افزایش یافته است.

قربانی اضافه کرد: 64 میلیارد و 990 میلیون ریال مالیات بر ارزش اضافه نموده هم طی سال 1398 در شهرستان گناباد جمع آوری شد.

حمایت مشاغل زیان دیده از کرونا

فرماندار گناباد مهمترین رویکرد سال جاری دولت دوازدهم را برای تحقق جهش فراوری حمایت و صیانت از اشتغال و کارآفرینی به ویژه در مشاغل و واحدهای فراوریی آسیب دیده از بحران شیوع ویروس همه گیر کرونا اعلام و بیان نمود: این بحران بهداشتی مسائل و آسیبهای زیادی برای حوزه های مختلف از جمله گردشگری، بازار و فراوری ایجاد نموده است و موجب کاهش رونق مالی شده است.

قربانی اضافه کرد: دولت برای حمایت از اصناف و فعالان گردشگری تمهیدات خاصی را پیش بینی کرد که از جمله آنها می توان به مهلت به بدهکاران بانکی تسهیلات و تعویق انداختن مهلت پرداخت قبضهای آب و برق و گاز مشترکان این بخشها اشاره نمود.

وی ادامه داد: برای حمایت از واحدهای فراوریی جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری خراسان رضوی با حضور معاون استاندار و تعدادی از روسای سازمانها و مدیران کل دستگاههای اجرایی ذیربط استان با موضوع گناباد طی دو هفته گذشته در این شهرستان برگزار گردید که منجر به انعقاد 16 تفاهمنامه مالی به ارزش 9 هزار و 700 میلیارد ریال شد.

فرماندار گناباد گفت: با حمایتهای دولت تدبیر و امید چهار واحد فراوریی گناباد که در بخشهای مختلف دارای تنگناهایی بودند طی یک سال گذشته مسائلشان برطرف شده و به چرخه فراوری بازگشتند و 64 واحد فراوریی طی پنج سال قبل به مجموع واحدهای فراوریی این شهرستان اضافه شدند و ظرفیت اکتشافی معادن گناباد هم طی همین مدت از 27 میلیون تن به 34 میلیون تن افزایش یافت.

172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و این واحدها برای سه هزار و 284 نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد نموده است.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است. از مجموع چهار هزار و 700 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و 400 واحد فعال است. حدود 500 شرکت تعاونی با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 نفر در این شهرستان فعالیت دارند.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 525

به "خبرنگاران 171 طرح نیمه تمام در گناباد در حال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 171 طرح نیمه تمام در گناباد در حال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید