خبرنگاران پلاسما درمانی بر روی تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان انجام شد

به گزارش شهر وبلاگ، اصفهان - خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اجرای طرح آزمایشی پلاسما درمانی بر روی تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در این استان اطلاع داد و گفت: بهبود یافتگان این بیماری می توانند نسبت به اهدای پلاسمای خود برای مشارکت در اجرای این طرح اقدام نمایند.

خبرنگاران پلاسما درمانی بر روی تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان انجام شد

افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شدند و بهبود یافتند، آنتی بادی قوی برای مقابله با کرونا در پلاسمای خون خود دارند؛ از این رو پلاسمای این دسته از بهبود یافتگان، گرفته شده و به بیماران بدحال کرونایی تزریق می گردد. این روش موسوم به پلاسما درمانی است.

آرش نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: این روش با توجه به شیوع بیماری کرونا و مطالعه های اجرا شده درباره پلاسما درمانی به طور آزمایشی بر روی تعدادی از بیماران احتیاجمند در بیمارستان خورشید اصفهان اجرا شد و منتظر اعلام و تایید نتیجه آن از سوی متخصصان هستیم.

وی با بیان اینکه این روش به صورت محدود برای تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا که دارای شرایط ویژه بر اساس پروتکل های موجود هستند استفاده می گردد، اضافه نمود: بهبود یافتگان بیماری کرونا که دارای شرایط سنی مناسب باشند می توانند 2 هفته بعد از بهبود و در صورت نداشتن بیماری زمینه ای به درمانگاه قدس در خیابان عباس آباد اصفهان برای نمونه گیری و اهدای پلاسما مراجعه نمایند.

نجیمی ادامه داد: پلاسمای اهدا شده به سازمان انتقال خون اصفهان منتقل می گردد تا سپس برای بیماران احتیاجمند استفاده گردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به بستری بودن 857 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان (به جز کاشان و آران و بیدگل)، گفت: از میان آنها حدود 188 بیمار بدحال هستند و با توجه به شرایط تنفسی خود احتیاج به دستگاه یاری تنفسی و مراقبت های ویژه در بخش آی سی یو دارند.

وی توضیح داد: بیشتر بیماران کرونا که در بخش مراقبت های ویژه هستند با شرایط سنی بالا یا بیماری زمینه ای هستند.

اجرای روش پلاسما درمانی در یکی از بیمارستان های زیر پوشش تامین اجتماعی اصفهان نیز از چند روز گذشته شروع شده است.

پلاسما درمانی با یاری سازمان انتقال خون در 6 استان راه اندازی شده است و به گفته سرپرست طرح پلاسما درمانی در کشور این روش درمانی در استان های دیگر اجرا خواهد شد.

حسن ابوالقاسمی با اشاره به اینکه این طرح تحقیقاتی به صورت موردی- شاهد درحال انجام است و در آن از خاصیت پادتنی برای از بین ویروس کرونا استفاده می گردد، گفت: نتایج اولیه نشان می دهد که در بیماران متوسط و شدید موثر است و در بیماران شدید و با شرایط بحرانی سبب کاهش مرگ و میر شده است.

وی اعلام کرد: هرچند این طرح برای بیماران شدید کرونایی طراحی شد اما بیماران بدحال هم به این طرح اضافه شده اند که شاهد فرایند مداوای این بیماران در قالب این طرح هستیم.

وی با یادآوری اینکه در اوج این بیماری بهتر است این پادتن ها را جمع آوری کنیم، گفت: سطح آنتی بادی بعدا در مردم کاهش پیدا می نماید و در زمان حاضر باید نسبت به اهدا پلاسما اقدام کنیم و به عبارتی این دوره فرصت طلایی برای اهدای پلاسماست.

تا به امروز بیش از 74 هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و جان باختگان کرونا در کشور به بیش از چهار هزار و 680 نفر رسید.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 197

به "خبرنگاران پلاسما درمانی بر روی تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلاسما درمانی بر روی تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید