خبرنگاران بارش باران جاده های مهاباد را لغزنده کرد

به گزارش شهر وبلاگ، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: بارش باران و تداوم آن باعث لغزنده شدن جاده های این شهرستان شده و وجود مه غلیظ تردد را در گردنه ها کُند نموده است.

خبرنگاران بارش باران جاده های مهاباد را لغزنده کرد

محسن خادمی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بارش باران که از عصر روز آدینه در این شهرستان آغاز شده و امروز هم به صورت پراکنده تداوم دارد، باعث لغزنده بودن جاده ها شده و احتمال بارش برف در گردنه ها و مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی اضافه نمود: تداوم فعالیت این سامانه بارشی در منطقه باعث ایجاد مه غلیظ در مناطق مرتفع شده و دید افقی را در گردنه های قره بلاغ در جاده مهاباد - بوکان، جواله ره شان و زمزیران در محور مهاباد - سردشت به کمتر از 50 متر کاهش داده است که رانندگان باید در این جهت هنگام تردد از چراغ مه شکن استفاده نموده و اقدام به رعایت فاصله طولی نمایند.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای مهاباد گفت: با توجه به پیش بینی تداوم بارش ها و احتمال بارش برف در گردنه ها و محورهای کوهستانی این شهرستان، رانندگان باید زنجیرچرخ، سوخت کافی و جیره غذایی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانی از 15 آذر سال جاری در این شهرستان اضافه نمود: هم اکنون انباشت 6 هزار تُن نمک و ماسه در راهدارخانه ها و تعمیر و تجهیز اداوات راهداری در حال اجرا است.

وی اضافه نمود: این مقدار نمک و ماسه علاوه بر راهدارخانه مرکزی، در سه راهدارخانه ثابت در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) در جهت مهاباد - سردشت و قره بلاغ (جهت مهاباد - بوکان) ذخیره سازی می گردد.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای مهاباد گفت: سال جاری برای تسریع در عملیات راهداری و برف روبی محورهای روستایی، 2 راهداری سیار در گردنه آفان و گردنه شیخان این شهرستان نیز فعال خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای طرح زمستانی، سال جاری 60 مامور راهداری و 21 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه های ثابت و سیار این شهرستان مستقر خواهند شد.

طبق اعلام هواشناسی مهاباد یک سامانه بارشی که از روز آدینه وارد آذربایجان غربی شده تا روز دوشنبه در استان به فعالیت خود ادامه می دهد و در شبانه روز گذشته 22 میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد و رکورد بارش باران در سال آبی جاری در مهاباد بود.

مهاباد دارای بیش از 840 کیلومتر راه شامل 230 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 610 کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 890

به "خبرنگاران بارش باران جاده های مهاباد را لغزنده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش باران جاده های مهاباد را لغزنده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید