هشدار زرد هواشناسی برای 12 استان ، احتمال بارش باران و سیلابی شدن رودهای تهران ، صعود به ارتفاعات شمالی تهران ممنوع!

به گزارش شهر وبلاگ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار باران و رعد و برق گفت: در این شرایط صعود به ارتفاعات شمالی استان تهران خطرناک است.

هشدار زرد هواشناسی برای 12 استان ، احتمال بارش باران و سیلابی شدن رودهای تهران ، صعود به ارتفاعات شمالی تهران ممنوع!

به گزارش خبرنگاران، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار باران و رعد و برق گفت: در این شرایط صعود به ارتفاعات شمالی استان تهران خطرناک است. او با اشاره به هشدارهای صادرشده از سوی اداره هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران و سیلابی شدن رودخانه ها گفت: به مردم توصیه می گردد از اتراق در دامنه کوه ها و حاشیه رودخانه ها خودداری نمایند و دامداران نیز نسبت به نگهداری دام ها در منطقه ها امن اقدام نمایند.

این مسئول در ادامه با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن هشدارها به وسیله مردم گفت: بحث پیشگیری در مدیریت بحران آنقدر مهم و مؤثر است که از ابتدا تا خاتمه مردادماه امسال تا به امروز چهار هشدار زرد، شش هشدار نارنجی، دو هشدار وقوع باد شدید و بیش از 10 اعلام آماده باش و اعلام هشدارهای فاصله گرفتن مردم از رودخانه ها را داشته ایم و همه این اقدامات برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری تهران طی مردادماه نزدیک به 300 اقدام در حوزه پیشگیری، آمادگی و مقابله با بحران را داشته است اضافه نمود: یکی از اقدامات مهم این اداره کل فراهم کردن مقدمات برگزاری طرح توانمندسازی ستادهای شهرستانی مدیریت بحران است که اطلاع رسانی در این زمینه اجرا شده و جزئیات بیشتر نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

یزدی مهر با تاکید بر افزایش روحیه مدیریتی و تصمیم گیری های صحیح و به هنگام در حوزه ستادهای بحران استان تهران گفت: تمام کوشش اداره کل مدیریت بحران بر این است که ستادهای بحران به یک نقطه قابل قبول از جهت آمادگی با حوادث و بحران ها برسند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به پاسخگویی به بیش از 200 مکاتبه به وسیله اداره کل مدیریت بحران استان طی مردادماه 1401 اشاره نمود و بیان داشت: بیش از 150 اقدام مؤثر به وسیله ستادهای مدیریت بحران استان تهران در سیل مردادماه اجرا شده است.

تدوام گردوغبار در بیش از 10 استان کشور

سازمان هواشناسی کشور هم اظهار داشت: تا روز آدینه 4 شهریور در استان های غرب و جنوب غرب کشور گردوغبار رقیق و کاهش کیفیت هوا ادامه دارد و آغاز هفته آینده با افزایش دما خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور، نفوذ گردوغبار را طی امروز در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب غرب کردستان، شمال بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و نیمه شرقی اصفهان پیش بینی نموده است.

فردا پنج شنبه نیز در ایلام، خوزستان، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی و غرب کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان همین شرایط حاکم است.

روز آدینه در خوزستان، ایلام، جنوب غرب لرستان، غرب کرمانشاه، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان شرایط آب و هوایی ناپایدار ادامه دارد.

اثر مخاطره نیز کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال خسارت به سازه های موقت، احتمال شکستن نهال ها و درختان فرسوده، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اشیاء از ساختمان های نیمه کاره و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل است.

بعلاوه از روز شنبه (5 شهریور) تا اواخر هفته آینده در اغلب نقاط کشور هوای گرم و آرام خواهیم داشت.

آسمان تهران نیز امروز صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما امروز در مرکز 30 و 21 درجه خواهد بود.

امروز اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

هشدار زرد هواشناسی برای 12 استان

بعلاوه سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد برای 12 استان طی روزهای چهارشنبه تا آدینه از استقرار هوای گردم در بیشتر منطقه ها کشور طی هفته آینده اطلاع داد.

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در بیشتر منطقه ها کشور آسمانی صاف و جو آرامی حاکم است.

از امروز تا بعدازظهر آدینه در استان های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور گردوغبار رقیق و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و در شرق، جنوب شرق و بعضی منطقه ها مرکزی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

از شنبه آینده تا اواخر هفته در بیشتر منطقه ها کشور هوای گرم و آرام استقرار خواهد داشت، ضمن این که امروز شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس مواج پیش بینی می گردد.

توصیف سامانه: تداوم بادهای 120 روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردو غبار

نوع مخاطره: وزش باد شدید و گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/06/02: خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب غرب کردستان، شمال بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و نیمه شرقی اصفهان.

پنجشنبه 1401/06/03: ایلام، خوزستان، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی و غرب کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان.

آدینه 1401/06/04: خوزستان، ایلام، جنوب غرب لرستان، غرب کرمانشاه، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال خسارت به سازه های موقت، احتمال شکستن نهال ها و درختان فرسوده، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اشیا از ساختمان های نیمه کاره و احتمال اختلال در ناوگان حمل ونقل.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد غیرضروری برای افراد سالمند و بچه ها در سطح شهر، پرهیز از هرگونه فعالیت های ورزشی در فضای باز، عدم پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده و پایش شاخص آلودگی به وسیله دستگاه های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1996

به "هشدار زرد هواشناسی برای 12 استان ، احتمال بارش باران و سیلابی شدن رودهای تهران ، صعود به ارتفاعات شمالی تهران ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زرد هواشناسی برای 12 استان ، احتمال بارش باران و سیلابی شدن رودهای تهران ، صعود به ارتفاعات شمالی تهران ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید