خبرنگاران ابراز تاسف انگلیس و شرکا نسبت به خروج رسمی آمریکا از توافق اقلیمی پاریس

به گزارش شهر وبلاگ، لندن - خبرنگاران - هم زمان با خروج رسمی آمریکا از توافق اقلیمی پاریس، چهار کشور انگلیس، فرانسه، ایتالیا و شیلی با صدور بیانیه ای مشترک از این تصمیم ابراز تاسف نموده و بر لزوم اجرای کامل این معاهده برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین تاکید کردند.

خبرنگاران ابراز تاسف انگلیس و شرکا نسبت به خروج رسمی آمریکا از توافق اقلیمی پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت تجارت، انرژی و راهبرد صنعتی انگلیس منتشر شده آمده است: هیچ مسئولیت عظیم تری غیر از حفاظت از این سیاره و مردم آن دربرابر تهدید تغییرات اقلیمی وجود ندارد.

این بیانیه می افزاید که علوم به روشنی نشان می دهد باید سریعا وارد عمل شد و با همکاری یکدیگر در راستای کاهش پیامدهای گرم شدن زمین و سبزتر شدن آینده حرکت کنیم. از این رو توافق اقلیمی پاریس چارچوب درستی را برای رسیدن به این دستاورد ایجاد می نماید.

بیانیه یاد شده ادامه می دهد: کوشش های ما باید شامل حمایت از کشورها و جوامعی باشد که در خط مقدم تغییرات اقلیمی هستند. از این رو برای جلوگیری از عدم گرمایش بیش از دو درجه زمین باید وارد عمل شویم.

چهار کشور انگلیس، فرانسه، ایتالیا و شیلی با اشاره به اینکه 12 دسامبر پنجمین سالگرد دست یابی به توافق اقلیمی پاریس را جشن خواهند گرفت نسبت به خروج آمریکا از این معاهده ابراز تاسف کردند. آن ها تصریح کردند که به همکاری با تمام طرف های این توافق از جمله سازمان های وابسته به آمریکا برای تسریع در فرایند فعالیت های اقلیمی متعهد خواهند بود.

خروج آمریکا از توافق اقلیمی پاریس از چهارشنبه 4 نوامبر (14 آبان) به اجرا درآمد.

توافق اقلیمی پاریس 4 نوامبر سال 2016 با امضای 195 کشور و از جمله با امضای آمریکا (دولت اوباما) رسمیت یافت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا اما یک سال بعد خروج ایالات متحده از توافق را گفت و با این حال ایالات متحده به مدت سه سال همچنان می بایست به مفاد توافق عمل کند. این مدت اکنون به سر رسید.

در این توافق نامه راهکارهایی برای کاهش فراوری گازهای گل خانه ای و توقف مصرف سوخت های فسیلی با جایگزین کردن انرژی های تجدیدپذیر در نظر گرفته شده است.

بر اساس پیمان پاریس گرمایش زمین تا سال 2050 میلادی باید زیر 5/ 1 تا 2 درجه سانتیگراد باشد و فراوری گازهای گل خانه ای باید در نیمه دوم قرن کاهش یابد. اهداف معین شده هر پنج سال یک بار آنالیز می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 768

به "خبرنگاران ابراز تاسف انگلیس و شرکا نسبت به خروج رسمی آمریکا از توافق اقلیمی پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابراز تاسف انگلیس و شرکا نسبت به خروج رسمی آمریکا از توافق اقلیمی پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید