حال و هوای نوروز1400 همدان

به گزارش شهر وبلاگ، مجموعه تفریحی، گردشگری و ورزشی گنج نامه همدان خاطرنشان کرد که در تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران این عید باستانی است.

حال و هوای نوروز1400 همدان

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا (ممنوعیت تردد از ساعت 21 تا 4) فقط در بازه زمانی 24ساعت، پلیس 110 خودرو در نهاوند جریمه نموده است(نهاوند قرمز) به دلیل قرار نداشتن همدان جزو شهر های قرمز اعلامی ستاد ملی کرونا، مجموعه تفریحی، گردشگری و ورزشی گنج نامه همدان(تله کابین، سورتمه و غار آکواریوم باز و غیره) بیان کرد که در تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران این عید باستانی است. این در حالی است که باوجود فراگیری ویروس کرونا در کشور و قرار داشتن بسیاری از شهر ها در محدودیت های کرونایی ستادملی کرونا آموزش وپرورش استان اعلام نموده است که برخلاف سال های قبل هیچ طرح اسکان نوروزی را برای فرهنگیان به عنوان مسافران نوروزی اجرا نخواهد کرد. اما عکس نیز موضوع نیز در اخبار منتشرشده میراث فرهنگی استان دیده می گردد که حاکی از باز بودن موزه ها و اماکن گردشگری همدان در نوروز 1400 است.

ستاد تنظیم بازار استان نیز برای تأمین میوه شب عید(سیب و پرتقال) شهروندان، فضا هایی را در شهر پیش بینی نموده است اما برخلاف این برنامه ریزی همچنان توزیع مرغ تنظیم بازاری در همدان نابسمان است و مردم تا دقایق پایانی توزیع مرغ دولتی و حتی ساعت های قبل از آن باید در صف های متراکم و شلوغ، زمانی طولانی را برای خرید این مایحتاج اصلی سبد خانوار صرف نمایند که این صف ها عالم مؤثری در افزایش همه گیری کرونا است؛ ستاد تنظیم بازار استان می توانست با هماهنگی با سایت های متعهد این توزیع را بسامان انجام دهد؛ معین بود چه کسانی این ماده پروتئینی را در منزل با موفقیت تحویل گرفتند و دیگر بساط دلال بازی هم جمع می شد و گرانی بازار و کمبود مرغ هم تا حدودی مدیریت شده بود.

تا به امروز خبری از تشکیل ستاد نوروزی در استان نیست یا خبری از تشکیل آن منتشرنشده است اما شهرداری های استان دست به کار شدند و در طرح استقابل از بهار شهر آرایی و کاشت و گل گیاه و نصب نماد های نوروزی را به انتها رساندند؛ در همدان طبق گفته مسئولان بیش از 3 میلیون بوته گل به مانند آنِمون، لاله، بنفشه، شب بو و همواره بهار کاشته و نماد های نوروزی نصب شده است. شهرداری ملایر نیز نصب نماد های نوروزی مانند دست و گل، دست و پروانه، هفت سین نوری، ساعت تحویل سال، درخت و آدمک نوری، تخم مرغ، تونل نوری، اسب و کالسکه، سیب نوری، بالن، المان شهر جهانی انگور، آدمک و قاصدک، المان منبت، هفت سین قو، جام هفت سین، پیرمرد و پیرزن، دخترک و جعبه کادو و غیره را در دستور کار داشته است. شهر همدان با بیش از 3 هزار و 500سال سابقه مدنیت در شاهراه ابریشم و راستا گردشگری مرکز کشور به غرب و جنوب و بالعکس قرار گرفته است. استان همدان بیش از یک هزار و 800اثر تاریخی شناخته شده دارد که آثار فاخر و ارزشمندی به مانند سنگ نبشته تاریخی گنج نامه، آرامگاه های باباطاهر عریان، حکیم هزاره ها (بوعلی سینا)، غار علی صدر، موزه های هگمتانه و بوعلی سینا، حمام قلعه، حمام حاجی و غیره در زمره این آثار است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1202

به "حال و هوای نوروز1400 همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال و هوای نوروز1400 همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید