جاهای دیدنی آنتالیا که نباید از دست داد

به گزارش شهر وبلاگ، آنتالیا مقصد توریستی پر آوازه و پرطرفدار بین گردشگران ایرانی، با زیبایی کلاسیک و البته ظاهر مدرن خود در خط ساحلی کشور ترکیه واقع شده است.

جاهای دیدنی آنتالیا که نباید از دست داد

چه علاقه مند به گشت و گذار در دل آثار تاریخی باشید و چه دوستدار استراحت در ساحل و پرسه در فروشگاه ها و رستوران ها، آنتالیا می تواند مقصد بسیار مناسبی برای اوقات فراغت شما باشد. از آنجا که بهترین زمان سفر به آنتالیا از اوایل اسفند تا اواسط خرداد است، بخش گردشگری خبرنگاران با معرفی بعضی از جاهای دیدنی آنتالیا به روز شده است. با ما همراه باشید.

کاله ایچی

با پرسه در کوچه پس کوچه های شهر قدیمی و کوچک کاله ایچی در آنتالیا، سفر به تاریخ را تجربه خواهید کرد. این شهر پر از خانه هایی است که به سبک معماری عثمانی ساخته شده و کوچه های سنگ فرش شده، سقف های قرمز و نمای سفید خانه ها، اولین چیزی است که نظر گردشگران را به خود جلب می نماید. کاله ایچی علاوه بر ساختمان هایی با زیباترین سبک معماری؛ از طبیعتی زیبا و همچنین هتل ها و فروشگاه های درجه یک برخوردار است.

بندر قدیمی

بندر قدیمی آنتالیا که از قرن دوم میلادی تا اواسط قرن بیستم، بندر اصلی شهر و پر از عبور و مرور بوده، امروز یکی از مقاصد گردشگری دنج و آرام ترکیه است. شما علاوه بر گشت و گذار در بوتیک ها، کافه ها و بازارها، با کرایه یکی از قایق های تفریحی باشکوه می توانید به دریا نیز سری زده، شنا کنید و از گشت وگذار در سواحل آنتالیا لذت ببرید.

قلعه رومی

قلعه رومی که برجی استوانه ای ای شکل به ارتفاع 14 متر است، در سده دوم میلادی برای دیده بانی بندر قدیمی شهر ساخته شده است. اکنون این برج، مکانی شگفت انگیز برای گردشگرانی است که دوست دارند غروب آفتاب، مناظر شهر و محوطه بندرگاه قدیمی را تماشا نمایند. در اطراف قلعه رومی، رستوران و کافه های زیادی نیز وجود دارند.

دروازه هادریان

دروازه هادریان را بیشتر ترک زبان ها به نام دروازه اوچ قاپیلار می شناسند. این دروازه که یکی از دروازه های ورودی اصلی به منطقه کاله ایچی است، به بهترین نحو حفظ شده است. گفته می گردد که دروازه هادریان به افتخار سفر و بازدید هادریانوس، امپراتور وقت روم از این شهر در سال 130 پس از میلاد و از مرمر سفید و به صورت سه قوس با ستون هایی قرنتی، ساخته شده است.

چشمه های کارستی

چشمه کارستی یکی از دیگر از جاهای دیدنی و مهم آنتالیا به شمار می آید. دلیل تشکیل شدن این چشمه، خارج شدن آب از مخازن عظیم زیرزمینی و وارد شدن به مخزن کوچک تر است. آهک موجود در آبِ چشمه کارستی، پلکان آهکی در اطراف آن ایجاد نموده و زیبایی خاصی به این چشمه بخشیده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مراکز خرید آنتالیا بازارهای آنتالیا، بهشت عاشقان خرید را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 39

به "جاهای دیدنی آنتالیا که نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی آنتالیا که نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید