تکنولوژی جدید جایگزین برای عصا

به گزارش شهر وبلاگ، دستیار نشستن و ایستادن (Sit & Stand Walking Assistant) یک تکنولوژی جدید برای افرادیست که از عصا استفاده می نمایند.با تکنولوژی جدید آشنا شوید.

تکنولوژی جدید جایگزین برای عصا

دستیار نشستن و ایستادن ( Sit & StandWalking Assistant) یک تکنولوژی جدید برای افرادیست که از عصااستفاده می نمایند. این تکنولوژی جدید توسط جوان ایرانی به نام بهزاد رشیدی زاده،دانشجوی طراحی صنعتی از دانشگاه ایالات متحده آمریکا فراوری شده است.

عصا های سنتی اساسا توسط افرادی که پای مجروح و یا سن بالایی دارند وراه رفتن برایشان خسته نماینده است استفاده می شوند. اما مشکل عمده ای که در این عصا هاوجود دارد این است که وزن بالا تنه بدن کاملا بر روی دست ها می افتد و فشار زیادی بهقسمت زیر بغل و ساعدها وارد می آید. این موضوع می تواند برای افراد ناراحت نماینده ودردآور باشد. بنابراین اغلب مردم پس از مدت کوتاهی که از عصاهای سنتی استفاده می نمایندخسته می شوند. به تازگی عصایی ساخته شده است که برای طراحی آن بسیار فکر شده است. عصایمذکور بسیار برای استفاده ساده تر و راحت تر می باشد. تکنولوژی عصای جدید به گونه ایاست که برنده جایزه جیمز دایسون شده است. رویکرد کاملا جدیدی برایفراوری آن در نظر گرفته شده است.

جایزه جیمز دایسون چیست؟

جایزه جیمز دایسون جایزه ایست که به صورت بین المللی برای بهترینطراحی ها هر ساله به مهندسین طراح بخاطر طرح های برترشان اعطا می گردد. این جایزهدر حقیقت نوعی تشویق و روشی الهام بخش برای نسل بعدی مهندسان طراحی است. البته جایزه دایسون بیشتر به دانشجویان مهندسی تعلق می گیرد. اولین بار ایده دادن این جایزه توسط جیمز دایسون مطرح شدو در حال حاضر صندوق خیریه جیمز دایسون هر ساله این مراسم را برای اعطای جوایز بهجوانان بابت طراحی مهندسی برگزار می نماید.

Sit & Stand Walking Assistant به شما یاری می نماید کهبتوانید در حالت ایستاده بنشینید و با لبه ای که زیر ران قرار می گیرد شرایط نشستنشما را فراهم آورده است. پایه چوب زیر بغلدر این طراحی به پایه ران خود مبدل شده و ساق پا به قطب عمودی از چوب زیر بغل متصلاست . در واقع این پایه نقش پای جدید شما را در راه رفتن ایفا می کنید . در حالحرکت پا بالا به جلو و عقب حرکت می نماید و برای شما راه رفتن به طور طبیعی را تاجایی که امکان دارد به وجود می آورد. در حال حرکت مثل این است که پایتان تکیه گاهدارد. پای آسیب دیده کاملا بر روی عصا حالتی راحت دارد و هیچ گونه فشاری به پا نمی آید.علاوه بر این، دستیار نشستن و ایستادن همان گونه که از نامش پیداست به این صورتاست که می توانید در حالی که نشسته اید حالت ایستاده نیز داشته باشید. لولای تعبیهشده در این عصا قابل تنظیم است و می توانید حالت نشستن بر روی عصا را به دلخواهخود تنظیم نمایید.

این جوان ایرانی خلاق درباره پروژه خود می گوید:

من درباره اینکه چرا افراد برای راه رفتن با عصا مشکل دارند تحقیقاتگسترده ای کردم و در مجموع به این نتیجه دست یافتم که ایراد اصلی در طراحی عصاهایسنتی است. از آنجایی که راه رفتن با عصاهای سنتی باعث خستگی افراد و فشار آمدن بهدست ها می گردد آن ها اغلب علاقه ای به استفاده از عصا ندارند و برای مدت زمانطولانی نمی توانند از آن استفاده نمایند. از آنجایی که همه چیز امروزه رنگ و بویتکنولوژی گرفته است تصمیم گرفتم که طرحی جدید را جایگزین طرح عصای سنتی بکنم. در فاز اول طراحی به کشف مسائل و محدودیت های کاربران در استفاده ازعصا پرداختم و در فاز دوم به فکر طرحی ایده آل بودم. به این صورت که افراد علاوهبر حفظ تعادل خود بتوانند در حالت ایستاده بنشینند. ابتدا عصا را به صورت چوبی ساختم و مورد تست و آنالیز قرار دادم. سعی کردم که در طراحی؛ سبکیعصا، ارگونومی و مقرون به صرفه بودن را لحاظ کنم. ناگفته نماند که برای ساخت عصایمذکور از مواد خام ارزان قیمت استفاده نمودم تا از نظر مالی برای همه افرادقابل تهیه و استفاده باشد.

ترجمه: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 113

به "تکنولوژی جدید جایگزین برای عصا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی جدید جایگزین برای عصا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید