تمجید نظریه پرداز برجسته معماری ایران از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران/کرمان نظریه پرداز برجسته معماری ایران با تمجید از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان، تعاملات اجتماعی و توسعه فرهنگ اسلامی و رعایت حقوق همسایگی را موجب توسعه امنیت در محلات دانست.

تمجید نظریه پرداز برجسته معماری ایران از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان

به گزارش خبرنگاران، دکتر عبدالحمید نقره کار عصر امروز 13 بهمن در همایش آشنایی با مبانی طراحی معماری و شهرسازی بر ضرورت احیاء محله محوری در توسعه شهرها تأکید و اظهار کرد: تقویت هویت اسلامی - ایرانی در شهرها به عنوان یک ضرورت بوده و نظریه های شهرسازی مبتنی بر محله محوری و تقویت تعاملات اجتماعی در محلات مهم است.

وی با تمجید از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان، تعاملات اجتماعی و توسعه فرهنگ اسلامی و رعایت حقوق همسایگی را موجب توسعه امنیت در محلات دانست و افزود: محله محوری و مردم را به میدان آوردن اقدام بزرگی است که باعث ایجاد امید و نشاط و خلاقیت می شود.

این نظریه پرداز برجسته معماری ایران ادامه داد: شهر رفسنجان را باید براساس محلات، فضاها، امکانات و نیازمندی هایی که دارد، آسیب شناسی نمود و برای توسعه زیرساخت های آن اقدام کرد.

نقره کار بحران محیط زیست، آلودگی هوا، ترافیک و تصادفات را از جمله معضلات شهرهای بزرگ برشمرد و گفت: با آپارتمان سازی ها تعاملات فرهنگی و اجتماعی به صفر رسیده است لذا بازگشت به محله محوری به عنوان یک ضرورت برای شهرها به شمار میرود.

شایان ذکر است این همایش به همت شهرداری رفسنجان و با همکاری ساختمان نظام مهندسی رفسنجان در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1910

به "تمجید نظریه پرداز برجسته معماری ایران از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید نظریه پرداز برجسته معماری ایران از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید