(تصاویر) روز جهانی یادبود هولوکاست

به گزارش شهر وبلاگ، روز 27 ژانویه مصادف است با سالگرد آزادسازی اردوگاه های آشویتس و برکنائو توسط نیرو های ارتش سرخ شوروی در ماه های پایانی جنگ جهانی دوم در سال 1945. این روز از سوی سازمان ملل روز جهانی یادبود هولوکاست نام گرفته است.

(تصاویر) روز جهانی یادبود هولوکاست

به گزارش خبرنگاران، در جریان جنگ جهانی دوم میلیون ها یهودی از سراسر اروپا در اردوگاه های مرگ نازی ها کشته شدند. اصطلاح هولوکاست که به یونانی قدیم یعنی کاملا سوخته و واژه شوآ که در زبان عبری به فاجعه معنی می دهد، از جمله واژه هایی است که برای اشاره به این نسل کشی به کار می رود.

برای یادبود این واقعه بنا های یادبود مختلفی در کشور های مختلف جهان ساخته شده است، از جمله بنای یادبود یهودیان کشته شده در اروپا در شهر برلین. این بنای یادبود که توسط پیتر آیزنمن معمار آمریکایی طراحی شده، متشکل از 2711 بلوک بتونی با ارتفاع مختلف است که شبیه سنگ های قبر کنار هم ردیف شده اند.

بازدید از این بنای یادبود که در سال 2005 تکمیل شده است، به صورت شبانه روزی آزاد است و بازدیدکنندگان می توانند میان ردیف بلوک های سیمانی با سرعت دلخواه خود قدم بزنند. در زیر این بنای یادبود هم مرکزی به وسعت 800 متر مربع برای مستندسازی هولوکاست قرار گرفته است.

علاوه بر بنای یادبود هولوکاست در برلین، بسیاری از شهر های دیگر اروپا هم میزبان بنا هایی به یادبود کشتار یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم هستند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1066

به "(تصاویر) روز جهانی یادبود هولوکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) روز جهانی یادبود هولوکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید