تامین اجتماعی: داروی تولیدی خود را به وزارت بهداشت می دهیم و مجبوریم آن را از بازار آزاد بخریم

به گزارش شهر وبلاگ، نایب رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: ما داروهای تولیدی خود را به وزارت بهداشت می دهیم و بعد مجبور می شویم همان داروها را از بازار آزاد بخریم.

تامین اجتماعی: داروی تولیدی خود را به وزارت بهداشت می دهیم و مجبوریم آن را از بازار آزاد بخریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، علی حیدری گفت: حدود 32 یا 33 درصد از اقلام دارویی مورد نیاز کشور در شرکت های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی تولید می شود اما برای توزیع همین اقلام دارویی، سازمان باید داروها را به وزارت بهداشت بدهد.

حیدری اضافه کرد: جالب اینجاست که این وزارتخانه در توزیع همین اقلام هم عدالت را رعایت نکرد و این اقلام آن طور که نیاز بود در اختیار بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی قرار نگرفت و همین مساله نیز سبب شد تا سازمان تامین اجتماعی مجبور شود در برخی موارد تجهیزات پزشکی را با قیمت بالا در بازارهای دیگر تهیه کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعادل منابع و مصارف یا ورودی ها و خروجی های سازمان تامین اجتماعی به هم خورده است و سازمان تامین اجتماعی نتوانسته مطالباتش را از دولت بگیرد و واردات و نیروی کار غیرمجاز خارجی اشتغال را در کشور دچار مشکل کرده است.

نایب رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که بخشی از این مشکل به خاطر ناکارآمدی برخی از پرسنل و مدیران سازمان در ادوار مختلف بوده و علت دیگر هم این است که سازمان تامین اجتماعی از منابع عمومی همچون دیگر صندوق ها برخوردار نشده است. برای مثال بیمه سلامت و وزارت بهداشت در بحران کرونا چند هزار میلیارد تومان از دولت کمک گرفته اند اما سازمان تامین اجتماعی نه تنها کمک نگرفته که مبلغی را هم پرداخت کرده است.

حیدری گفت: در ایام شیوع کرونا بیمارستان های تامین اجتماعی در بسکمک از شهرهای کشور به عنوان تنها بیمارستان موجود فعال بودند و حتی در نقاطی هم که وزارت بهداشت بیمارستان داشت، سازمان تامین اجتماعی مجبور شد بیمارستان های خود را سانتر ملی کرونا کند و بسکمک از افرادی که در این مدت در بیمارستان های سازمان بستری شدند و در مواجهه با بیماری کرونا خدمات گرفتند، بیمه شده سازمان تامین اجتماعی نبودند.نایب رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: انتظار این بود که سازمان تامین اجتماعی بتواند از منابع ملی اختصاص داده شده برای حل این بحران بهره مند شود اما این اتفاق در عمل نیفتاد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 350

به "تامین اجتماعی: داروی تولیدی خود را به وزارت بهداشت می دهیم و مجبوریم آن را از بازار آزاد بخریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین اجتماعی: داروی تولیدی خود را به وزارت بهداشت می دهیم و مجبوریم آن را از بازار آزاد بخریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید