برف بارید و باز هم حسرت کوهرنگ بلند شد

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران: زمستان با زیبایی هایش از راه می رسد و علاقمندان و گردشگران به این فصل منطقه ها بکر را برای سفر کوتاه انتخاب می نمایند، منطقه کوهرنگ همیشه پذیرای گردشگران زیادی در فصول مختلف سال بوده اما بعضی افراد منتظر فصل زمستان هستند تا با بارش برف و بازگشایی پیست اسکی کوهرنگ که یکی از منحصر به فردترین پیست های کشور است در این منطقه حضور پیدا نمایند.

برف بارید و باز هم حسرت کوهرنگ بلند شد

به گزارش ایسنا، منطقه کوهرنگ جزو منطقه ها جهانگردی چهارمحال و بختیاری محسوب می گردد که پیست اسکی آن برای ورزش های زمستانه بی نظیر است، اما اکنون بعد از گذشت سال ها استفاده، تجهیزات آن فرسوده شده و احتیاجمند تعویض و تعمیر است.

البته سال های گذشته باتوجه به وجود برف بسیار جشنواره های مختلف در آن برگزار و حتی میزبان برگزاری مسابقات ورزشی زمستانه بود، اما اکنون پیستی که امکان بین المللی شدن آن وجود داشته مورد بی توجهی واقع شده است.

پیست کوهرنگ اگر همچون دیگر پیست های کشور مجهز به تله کابین گردد قطعا رونق منطقه و عایدی مردم را در پی دارد و یک پتانسیل مالی برای منطقه کوهرنگ به شمار می رود.

تجهیزاتی چند ساله که احتیاجمند تعمیر هستند

سیامک فرامرزی- رئیس هیات اسکی چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پیست کوهرنگ یکی از پیست های مهم کشور مطرح است، اضافه نمود: همه پیست ها در اختیار ورزش و جوانان هستند و این سازمان موظف است امکانات لازم را تامین کند، از طرفی زمین پیست اسکی کوهرنگ در اختیار هیات نیست تا بخش خصوصی بدون دغدغه برای سرمایه گذاری ورود کند، البته سال های گذشته بخش خصوص وارد و امکانات لازم در اختیار او قرار داده شد اما به علت اینکه زمین پیست در اختیار هیات نبود، سرمایه گذار از این کار منصرف شد.

فرامرزی گفت: نامه نگاری های بسیاری برای واگذاری این پیست به بخش خصوصی انجام شده اما تا به امروز اقدامی صورت نگرفته است، گرچه باید زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در پیست اسکی کوهرنگ فراهم باشد تا به راحتی سرمایه گذاری صورت گیرد.

رییس هیات اسکی استان اعلام کرد: اگر اکنون بخش خصوصی ورود پیدا نکند و پیست راه اندازی نگردد باید پاسخگوی ورزشکاران و حتی جهانگردان باشیم.

وی با اشاره به اینکه بالابرها و پیست کوب با مشکل روبرو است، توضیح داد: باتوجه به اینکه سالهاست از تجهیزات موجود در پیست استفاده شده اکنون احتیاجمند تعمیر و تجهیز هستند.

فرامرزی کمبود بودجه را از جمله مسائل هیات اسکی برشمرد و گفت: برای راه اندازی پیست احتیاج به اعتبار است اما متاسفانه هیچ اعتباری اختصاص پیدا ننموده است، گرچه سال های گذشته یک میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر پیست برآورد شد، اما این رقم به مبلغ 150 میلیون تومان رسید و در نهایت جایی دیگر هزینه شد.

وی اضافه نمود: برای برگزاری مسابقات ورزشی زمستانه در پیست کوهرنگ احتیاج به یک بولدوزر برای صاف کردن سطح پیست است که از سال گذشته این تقاضا داده شده اما تا به امروز هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است.

رئیس هیات اسکی استان اعلام کرد: ورزش اسکی تنها ورزش زمستانه و برند استان بوده که قهرمان پروری و جذب جهانگرد به منطقه کوهرنگ و استان را انجام می دهد، حتی زمانی که رئیس فدراسیون اسکی بازدیدی از این پیست داشت، اعلام کرد با توجه به قابلیت ها این پیست می تواند یک پیست بین المللی باشد، اما متاسفانه برخلاف تقاضاهایی مبنی بر در اختیار قرار دادن بولدوزر برای صاف کردن سطح پیست، تا به امروز این امر محقق نشده است.

به گفته وی، پیست اسکی یکی از مکان های جهانگردی زمستانه در منطقه کوهرنگ است که می تواند در عایدی مالی مردم تاثیرگذار باشد.

فرامرزی در انتها به پیست بارده اشاره نمود و گفت: پیست بارده پیستی شخصی است که به علت نداشتن امکانات رفاهی و خدماتی نمی توان نام آن را پیست نامید، زیرا اگر اتفاقی برای کسی بیفتد مقصر مسئول پیست است که بدون امکانات خدماتی آن را بازگشایی نموده است.

پیست کوهرنگ مزیت خاص شهرستان

سجاد یوسفی- رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: پیست کوهرنگ پیستی قدیمی است که باید تجهیزات آن به روز گردد، به علت فرسوده بودن باید تجهیزات بالابرها شامل صندلی ها، سیم بکسل و قرقره ها تعویض شوند، البته بالابرها و دستگاه پیست کوب نیز احتیاجمند تعمیرات اساسی است.

به گفته وی، پیست اسکی کوهرنگ به علت قرارگرفتن در شهر چلگرد از مزیت خاصی نسبت به دیگر پیست های کشور برخوردار است، البته نباید از امکانات موجود در پیست که احتیاجمند تعمیرات هستند به راحتی گذشت.

وی از اعتبار 11 میلیارد تومانی برای طرح توسعه پیست کوهرنگ در سفر ریاست جمهوری اطلاع داد و گفت: با پیگیری های انجام شده قرار شد اداره کل ورزش و جوانان به صورت علی الحساب یک میلیارد تومان در اختیار ما قرار بدهد، گرچه این اندازه اعتبار برای تعمیرات پاسخگو نیست و اگر رقم بیشتری اختصاص داده گردد امکان برگزاری مسابقات بین المللی در پیست کوهرنگ وجود دارد.

یوسفی اعلام نمود: چندین نامه به اداره کل ورزش و جوانان استان برای واگذاری پیست به بخش خصوصی نوشته شده اما بیان می نمایند چون تعمیرات آن انجام نشده امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2073

به "برف بارید و باز هم حسرت کوهرنگ بلند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف بارید و باز هم حسرت کوهرنگ بلند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید