بازنگری سرفصل های دروس 70 رشته گرایش در دانشگاه علم و صنعت خبرنگاران

به گزارش شهر وبلاگ، رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: در حال حاضر به اصلاح و بازنگری سرفصل های حدود 50 رشته - گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 20 رشته گرایش در مقطع کارشناسی مشغول هستیم.

بازنگری سرفصل های دروس 70 رشته گرایش در دانشگاه علم و صنعت خبرنگاران

جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره بازنگری دروس این دانشگاه گفت: الزام داریم که هر 5 سال یک بار دروس دانشگاه علم و صنعت را مورد بازنگری قرار دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به اصلاح و بازنگری سرفصل های حدود 50 رشته - گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 20 رشته گرایش در مقطع کارشناسی مشغول هستیم؛ به طوری که مدیر مسئول این بخش ها مشخص شده است و به وسیله وزارت علوم نیز در حال حمایت هستند.

ذاکری با بیان اینکه در مواردی نیز که رشته های منحصر به فرد وجود دارد، دانشگاه خود حمایت می نماید، اظهار کرد: البته همه صحبت های بنده به این معنی نیست که همه دروس و همه سرفصل ها مورد بازنگری قرار گیرند؛ بلکه باید در این زمینه یک فرایند پیوسته وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به اختیاراتی که به دانشگاه های عظیم داده شده است، طی 10 سال گذشته اقدامات خوبی را دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه علم و صنعت انجام داده ایم. با این حال باید بپذیریم که بعضی از مباحث درسی علی رغم توسعه علم و فناوری کماکان مباحث کلاسیکی هستند که برای آن مباحث تدوین شده اند و اکنون در حال اجراست؛ بنابراین با وجود تمام موارد گفته شده می توانم بگویم که در دانشگاه های عظیم پویایی وجود دارد و در حال حاضر هم همکاران به دنبال به روز کردن مباحث هستند.

وی با اشاره به اینکه بعضی رشته ها بخصوص رشته های نوپا احتیاج به بازنگری بیشتری دارند، اظهار کرد: دلیل آن شاید رشد علمی بسیار بالای آن ها باشد، بنابراین بهتر است دقت بیشتری در به روزرسانی آن ها گردد. بعضی از این سرفصل ها برای رشته های مرتبط با it، مهندس کامپیوتر و هوش مصنوعی نیز واقعا شاید دوره های 5 ساله برای روزآمد کردن آن ها دیر باشد؛ بنابراین باید با سرعت بیشتری به روزرسانی شوند.

ذاکری در انتها اعلام کرد: به نظر می رسد که دانشگاه هایی که رشته های انسانی دارند خود دانشگاه ها باید وارد شوند، ولی برای توسعه کلاسیک و رشته های کلاسیک سنتی طبیعتا به صورت متمرکز و به وسیله وزارت علوم سرفصل ها تغییر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1212

به "بازنگری سرفصل های دروس 70 رشته گرایش در دانشگاه علم و صنعت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری سرفصل های دروس 70 رشته گرایش در دانشگاه علم و صنعت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید