استفاده از ظرفیت کیش در جام جهانی قطر، ورود بخش خصوصی برای ساخت استادیوم

به گزارش شهر وبلاگ، غلامحسین مظفری رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: مذاکرات بسیاری برای استفاده از ظرفیت کیش در جام جهانی بعدی وجود دارد و پیش بینی می گردد بخشی از تیم ها تمرینات خود را از یک سال قبل در کیش انجام دهند که مذاکرات آماده سازی سالن ها و زمین ها اجرا شده و بخش خصوصی برای ساخت استادیوم ورود نموده است تا بتوانیم تمرین تیم ها و طرفداران را در کیش استقرار دهیم تا از ظرفیت گردشگری کیش استفاده نمایند.

استفاده از ظرفیت کیش در جام جهانی قطر، ورود بخش خصوصی برای ساخت استادیوم

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

وی با اشاره به پتانسیل های منطقه کیش، اضافه نمود: تعداد 28نفر در یکی از مجموعه های دانش بنیان راه اندازی و مستقر شده در کیش خدمات در حوزه نفت وگاز ارائه می دهند که متوسط سنی به طور میانگین 33سال است وخیلی از کشورهای رقیب ایران علی رغم میل باطنی از این تکنولوژی استفاده می نمایند چرا که این تکنولوژی تنها چهار کشور نروژ، آمریکا، سوئد و ایران به آن دسترسی پیدا نموده اند و با ایجاد چنین مجموعه ای کشور از این حوزه کاملاً بی احتیاج شده و درگیر مسائل تحریم نیستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه بسیاری کشورها مانند هند، عمان، قطر و عربستان از این مجموعه خدمات دریافت نموده اند، ادامه داد: این نشان از ظرفیت کیش به عنوان منطقه گردشگری داشته که در کنار موضوع گردشگری واحدهای صنعتی کارآمدی نیز وجود دارد که بیش از 320 واحد صنعتی که صادرات محور هستند و بخشی از این واحدها بیش از 80درصد محصولات خود را صادر می نمایند که با وجود تحریم کار سخت شده اما باعث شده به دنبال تکنولوژی بروند و آن را فراوری و قوی و جدی تر به کار خود ادامه دهند.

مظفری اعلام کرد: زمانی که ما این طرح را آغاز کردیم رقم آن 55 میلیارد تومان بود که پرداخت شد و شرکت های دانش بنیان آن را فراوری کردند.

وی توضیح داد: بهترین و مجهزترین فرودگاه کشور در کیش به دست کسانی که در مناقصه شرکت کردند ساخته می گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه طرح لایروبی اسکله بندر 35هزار تنی توسط خارجی ها به خاتمه نرسید را آغاز کردیم، گفت: در حال حاضر با مؤسسه داخلی قرارداد بستیم، توانمندی ها درنظر گرفته شده و بدون کم و کاستی آغاز خواهیم کرد.

مظفری با بیان اینکه 30هزار میلیارد تومان طرح مالی و پروژه در جزیره کیش در حال انجام است، مطرح کرد: این نشان از توان ظرفیت جزیره است که با راه اندازی شرکت مرکز دانش بنیان 158 شرکت درخواست مستقر شدن دادند که مقدمات اولیه فراهم و 23 شرکت استقرار یافته و زمین هایی را برای حضور شرکت ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه امروز تفاهم نامه سه جانبه ای را بین وزارت بهداشت و انجمن صنایع دارویی امضاء کردیم، اضافه نمود: همچنین زمینی برای وزارت بهداشت برای شهرک صنایع دارویی در نظر گرفته شده که امکانات پذیرش رویداد بین المللی را دارا باشد و بتوانند از امکانات استفاده نمایند.

فارس

منبع: گردشبان
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 422

به "استفاده از ظرفیت کیش در جام جهانی قطر، ورود بخش خصوصی برای ساخت استادیوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت کیش در جام جهانی قطر، ورود بخش خصوصی برای ساخت استادیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید