استفاده از حمل ونقل عمومی قزوین روزانه یک چهارم کاهش یافت

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران/قزوین سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: طبق آمار اتوبوسرانی بعد از شیوع ویروس کرونا در قزوین، شهروندانی که از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می نمایند از روزانه 60 هزار نفر به 15 هزار نفر رسیده اند.

استفاده از حمل ونقل عمومی قزوین روزانه یک چهارم کاهش یافت

مهدیه سادات قافله باشی سخنگوی شورای شهر قزوین در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات اجرا شده مدیریت شهری برای پیشگیری از بیماری کرونا، توضیح داد: با توجه به این که جلسات بودجه در شورای شهر قزوین در حال برگزاری است مبلغ 2 میلیارد تومان مصوب کردیم و طرح دادیم که مدیریت شهری بتواند در حوزه مقابله با شیوع کرونا از این مبلغ هزینه کند.

وی اضافه کرد: نصب تبلیغات شهری با موضوع طرح های آموزشی و هشداردهنده در تقاطع های هم سطح و غیرهمسطح و زیرگذرها، نصب بیلبوردهای شهری با همکاری ستاد مبارزه با بیماری کرونا، تهیه بروشور و توزیع تبلیغات بین شهروندان در سطح شهر، بازارها و مکان هایی که در حیطه وظایف ما بوده، بخشی از اقدامات اجرا شده است.

سخنگوی شورای شهر قزوین اظهار کرد: خانه فرهنگ ها، فرهنگسرا، قرائت خانه و اماکن ورزشی تحت پوشش شهرداری و دهکده طبیعت نیز تا 15 اسفندماه همزمان با سراسر استان تعطیل است، همچنین شست وشو و ضدعفونی شبانگاهی داریم و هر شب کل ناوگان حمل ونقل عمومی ضدعفونی می گردد.

وی تأکید کرد: به منظور کاهش شیوع کرونا در قزوین شهروندان الزامی به استفاده از کارت بلیط ندارند و رانندگان وجه نقدی دریافت نمی نمایند، این به معنای رایگان بودن نیست بلکه الزام استفاده از کارت شهروندی برداشته شده است.

قافله باشی بیان نمود: طبق آمار اتوبوسرانی شهروندانی که از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می نمایند از 60 هزار نفر روزانه به 15 هزار نفر کاهش داشته است، بااین وجود توصیه می گردد شهروندان اگر کار ضروری ندارند در شهر تردد نداشته باشند، به واسطه اینکه 15 هزار نفر ممکن است ناقل بیماری باشند.

وی اظهار کرد: در حوزه تاکسیرانی نیز بیش از 1300 بطری ضدعفونی شده و پک بهداشتی بین رانندگان تاکسی توزیع می گردد، در پایانه آزادگان غرب قزوین نیز اتوبوس های بین شهری را ضدعفونی می نمایند و اگر کسی دچار علائم بیماری باشد در مرکز بهداشت آزادگان موردبررسی قرار می دهند و ضمن اینکه تردد به قم ممنوع است.

سخنگوی شورای شهر قزوین بیان نمود: سرویس های بهداشتی عمومی به صورت ویژه دو بار ضدعفونی می گردد و بازیگاه ها نیز ضدعفونی می گردد، آرامستان نیز با همکاری بهداشت محیط آمادگی دارد که اگر اتفاقی افتاد خدمات مناسبی ارائه دهد.

وی عنوان نمود: اتفاقات شهری در این خصوص روزانه رصد می گردد، برای حفظ سلامت بچه ها کار نیز تجهیزاتی بین بچه ها توزیع می کنیم ضمن اینکه مرکز توسعه خدمات اجتماعی که 40 متکدی در آن مستقر هستند، ضدعفونی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 23

به "استفاده از حمل ونقل عمومی قزوین روزانه یک چهارم کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از حمل ونقل عمومی قزوین روزانه یک چهارم کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید