استارتاپی که عایدی میلیونی کسب کرد

به گزارش شهر وبلاگ، استارتاپی که شبکه های اجتماعی آن را به درآمدی 40 میلیون دلاری رساند

وقتی برایان کلر و زاخاری کویین، شرکت 20 میلیون دلاری خود را با نام لاو یور ملون (Love Your Melon) تأسیس کردند، کویین با پدر و مادرش در خصوص چگونگی خلق هویت شرکت صحبت کرد. در آن موقع، کلر و کویین می دانستند هدف شرکتشان حمایت از بچه هایی است که با سرطان دست وپنجه نرم می نمایند. بعلاوه می دانستند که یک ایده ای فوق العاده در دست دارند؛ چراکه تنها چند ساعت بعد از پستی که در خصوص کسب وکارشان در صفحه شخصی فیس بوک خود گذاشتند، 400 پیشنهاد دوستی دریافت کردند و یک بسته از کلاه های خود را در طول 2 روز به فروش رساندند. آن ها به ازای هر یک کلاه یا هدبندی که به فروش می رفت، یکی را به رایگان به بچه ها سرطانی اهدا می کردند. حالا آن ها در پی یک مقیاس و معیار برای کار خود بودند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

استارتاپی که عایدی میلیونی کسب کرد

آن ها می خواستند فراورینماینده های بیشتری پیدا نمایند. کوین نمونه کلاه هایی دیده بود که در کشور چین فراوری شده بود، ولی والدینش گفتند که نمی گردد روی فراوری خارج از کشور حساب کرد. به همین دلیل کویین به عنوان یکی از دو مالک این کسب وکار کوچک، سعی کرد جهت جدیدی برای راهنمایی کارشان پیدا کند.

شرکت لاو یور ملون، که در حال حاضر علاوه بر کلاه و هدبند، شال، دستکش و تی شرت هم فراوری می نماید؛ علاوه بر یک شرکت تجاری، یک جامعه انسانی را تشکیل داده است. در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی، تبلیغات این شرکت به چشم می خورد. بازدهی این شرکت در تبلیغات فیس بوک هفت واحد است، یعنی به ازای هر 100 دلار هزینه، هفت صد دلار عایدیزایی می نماید. کویین معتقد است که آن ها خودشان را با رسانه های اجتماعی رشد می دهند. هرچه افراد بیشتری از این پلتفرم استفاده نمایند، توانایی تبلیغات آن ها هم بیشتر می گردد.

این شرکت کار خود را از پورتلند آغاز کرد و ظرفیت فراوری خود را در مینه سوتا تکمیل کرد. امروزه این شرکت با 40 فراورینماینده مختلف کار می نماید؛ ازجمله شرکت سافت لاین در میناپولیس و نیتینگ میلز در سنت پائول. هویت و برند شرکت بر پایه اجتماعاتی شکل گرفته که فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی مرکز ارتباطی آن ها هستند.

البته همه برندهای معروف و شرکت های پیروز، اجتماعاتی از هواداران خود در شبکه های اجتماعی تشکیل می دهند. ولی شرکتی مثل لاو یور ملون، نشان می دهد که کارها به وسیله رسانه هایی مثل فیس بوک بسیار سریع تر پیش می فرایند. این برند که درواقع شرکتی برای فروش محصولات دیگر فراورینماینده ها است، کمتر از 5 سال وارد مقیاس کشوری شد.

این شرکت در سال 2012 تأسیس شد و انتظار می رود سال جاری 45 میلیون دلار عایدی داشته باشد و تعداد کارمندانش از 18 نفر به 24 نفر افزایش پیدا نمایند. آن ها سالیانه 3 تا 5 میلیون دلار برای تبلیغات خود در فیس بوک هزینه می نمایند و 14 هزار نماینده داوطلب دارند که محصولاتشان را به بچه ها سرطانی و بعلاوه مشتریان مشتاق عرضه می نمایند.

برای آن ها فیس بوک مرکز استراتژی رسانه های اجتماعی است. از ماه اکتبر تا ماه مارس، آن ها روزانه به طور میانه 20 هزار دلار در فیس بوک خرج نموده اند و اگر یک پست مهم داشته باشند که احتیاج به تبلیغات بیشتری داشته باشد، حاضر هستند هزینه معقول آن را بپردازند. طبق گفته کویین، آن ها فقط در فیس بوک بیش از 650 هزار هوادار دارند و اگر پست های خود را ارتقاء ندهند، نمی توانند بیش از هزار دیدگاه هواداران و مشتریان خود را مشاهده نمایند.

یکی دیگر از عوامل پیروزیت آن ها، Lookalike Audiences است که سال گذشته به وسیله فیس بوک معرفی گردید. به این ترتیب که یک شرکت، قشر خاصی از مردم را به عنوان مخاطبان مرجع خود معرفی کند، سپس ایمیل های خود را بارگذاری می نماید که فیس بوک آن ایمیل ها را برای کاربران مشابه با منبع معرفی گردیده، ارسال می نماید. عمده مخاطبان مرجع شرکت لاو یور ملون، دخترانی هستند که به دانشگاه می فرایند و بین 18 تا 25 سال سن دارند، گروه دیگر مادرانی با سن 35 تا 55 سال هستند.

پیروز ترین پست های فیس بوک آن ها، مربوط به زمانی می گردد که نقاط عطف شرکت را جشن می گیرند؛ مثل زمانی که ارسال کلاه های بچه ها سرطانی به سراسر کشور تکمیل شد و به سرانجام رسید. پس از این مرحله آن ها تصمیم گرفتند 50 درصد از سود خالص خود را به بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی بچه ها سرطانی از جمله بیمارستان تحقیقاتی سنت جود و مرکز خیریه رونالد مک دونالد اهدا نمایند. یکی دیگر از پست های پیروز آن ها در فیس بوک، در رابطه با خرید اولین بیلبورد تبلیغاتی بود. کوئین می گوید هرگز فکر نمی کرد یک بیلبورد تبلیغاتی عادی کنار بزرگراه، تا این حد هواداران آن ها را در شبکه های مجازی به شور و شوق بیاورد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1880

به "استارتاپی که عایدی میلیونی کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپی که عایدی میلیونی کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید