ارسال کالا با روبات پرنده

به گزارش شهر وبلاگ، کمپانی آلمانی طراحی و فراوری پهپاد Wingcopter به تازگی از یک مدل جدید این روبات پرنده رونمایی نموده است که می تواند به طور همزمان و در طول یک پرواز، 3بسته پستی را به مکان های مختلف برساند که این کارکرد در میزان مصرف انرژی و همچنین زمان بسیار تأثیرگذار است.

ارسال کالا با روبات پرنده

تام پلامر، مدیرعامل این کمپانی معتقد است این پهپاد که Wingcopter 198 نام دارد و از سیستم eVTOL استفاده می نماید می تواند بازی را در دنیای پهپادهای ویژه حمل بار عوض کند و فرصتی مناسب برای ایجاد شبکه ارسال کالا در ناوگان پهپادها در هر مکانی به وجود بیاورد.

این پهپاد 8 روتور دارد و با وزن 20کیلوگرم از 2عدد باتری لیتیوم یونی استفاده می نماید. حداکثر وزنی که این پهپاد تا به امروز ساخته شده و به پرواز درآمده، 25کیلوگرم است.

این پهپاد می تواند بسته هایی با ابعاد 22در40 در 19سانتیمتر را به طور همزمان با اتصال به دستگیره هایی موجود در زیر پهپاد، حمل کند.

همچنین براحتی به پرواز درمی آید اما فعلاً سرعت پرواز و حرکت آن بسیار کم است. این پهپاد در بهترین حالت می تواند تا 75کیلومتر پرواز کند و البته قابلیت پرواز حضور در آسمان را به مدت زمان 40دقیقه دارد درحالی که درمجموع بسته هایی به وزن 5کیلوگرم را در یک پرواز یکطرفه با خود حمل می نماید.

پهپاد Wingcopter هنگام رسیدن به مقصد، سرعت خود را کم و ارتفاعش را کاهش می دهد سپس کالا را درحالی که به یک سیم ارتجاعی متصل است بر زمین می گذارد و به راه خود ادامه می دهد. این پهپاد همچنین از هوش مصنوعی، سنسورها و نرم افزاری خاص برای پرهیز از برخورد با موانع بهره می گیرد و هنگام قراردادن بسته در مقصد تعیین شده یا فرود، از سنسور نوری ویژه ای بهره می گیرد تا دقتش در شناسایی محل افزایشی چشمگیر یابد.

Wingcopter احتمالاً در مناطق صعب العبور و دورافتاده هواداران بسیاری خواهد داشت و گفته می گردد هنگام وقوع بلایای طبیعی نیز می توان از آن بیشترین بهره را گرفت. این پهپادها به صفحه نمایش 4K و 32اینچی مجهز هستند و می توانند به اینترنت 5G که به وسیله ماهواره تأمین می گردد اتصال یابند. لازم به ذکر است هر 10 پهپاد این کمپانی را می توان توسط یک اپراتور کنترل کرد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1339

به "ارسال کالا با روبات پرنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال کالا با روبات پرنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید