اختراع یک گوشی چند تاشونده با کیبورد مجازی

به گزارش شهر وبلاگ، اخیراً اطلاعاتی از یک ثبت اختراع نو شرکت چینی ویوو Vivo به بیرون درز نموده که نشان می دهد این شرکت در حال توسعه یک گوشی هوشمند چند تاشونده بسیار بزرگ با نسبت صفحه عریض 16:9 است که با صفحه کلید مجازی پروژکشنی حساس به نور پشتیبانی می گردد.

اختراع یک گوشی چند تاشونده با کیبورد مجازی

به گزارش خبرنگاران، گوشی های تاشو در حال حاضر به عنوان آینده گوشی های هوشمند، مورد توجه قرار گرفته اند و برند های مختلفی در حال توسعه و راه اندازی چنین گوشی هایی هستند. اگرچه گوشی های تاشو Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 سامسونگ، اکنون به عنوان پرفروش ترین گوشی های این کلاس محسوب می شوند، اما شرکت های چینی اخیراً بیش از دیگر سازندگان، در صدر شایعات مربوط به این نوع گوشی ها قرار دارند. اکنون خبر ها حاکی از توسعه گوشی های چند تاشونده است که می توان از چند نقطه آن ها را تا کرد و تازهترین مورد از آن ها مربوط به اختراع تازه شرکت ویوو است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.

گوشی هوشمند تاشو ویوو با نسبت صفحه نمایش 16:9

در 29 ژوئن 2021، شرکت Vivo Mobile Communication حق یک اختراع تازه را در USPTO (اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده) برای یک دستگاه تاشو به ثبت رساند. به گزارش خبرنگاران، اسناد 9 صفحه ای این گواهی در 11 نوامبر 2021 منتشر شد و در پایگاه داده WIPO (اداره جهانی مالکیت معنوی) برای حفاظت جهانی از فناوری نیز به ثبت رسید. این اسناد بر اساس حق اختراعی است که ویوو قبلاً در سال 2018 در چین درخواست داده است.

بر اساس این اسناد ما می دانیم که این گوشی هوشمند تازه ویوو در جمع و جورترین شکل، دارای فرمی مشابه با مدل های تلفن معمولی است. هنگامی که کاربر دستگاه را به طور کامل باز می نماید، یک صفحه نمایش بزرگ به مقدار تبلت ایجاد می گردد که سه برابر کوچک ترین شکل آن است. در اسناد به یک سیستم تلسکوپی که جایگزین لولا می گردد اشاره شده است. سیستم تلسکوپی را می توان در بالا و پایین محفظه قرار داد. در صورت تمایل می توان شیار هایی را نیز اعمال کرد تا سیستم تلسکوپی را از بیرون نامرئی کند.

طراح گرافیک داخلی پرویز خان، با نام مستعار Technizo Concept، برای درک بهتر این اختراع تازه ویوو، رندر های سه بعدی را بر اساس اسناد ثبت اختراع، ایجاد نموده است. رندر ها نشان می دهد که گوشی هوشمند سه تاشو ویوو دارای حاشیه های باریک است، اما در بالا و پایین، قاب هنوز به مقدار کافی بزرگ است تا سنسور ها و دوربین های لازم را در خود جای دهد. دستگاه به شکل Z تا می گردد و وقتی گوشی را تا می کنید، اولین قسمت نمایشگر به طور اتوماتیک صفحه جلویی را تشکیل می دهد. این باعث می گردد صفحه نمایش انعطاف پذیر در هنگام تا شدن کاملاً محافظت گردد، اما بدیهی است که هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

گوشی هوشمند تاشو ویوو با صفحه کلید مجازی پروژکشنی

گوشی های هوشمند تاشوی کنونی که به صورت تبلت در می آیند، حداکثر تا 8 اینچ باز می شوند، اما اختراع تازه ویوو یک صفحه نمایش سوم را به این سیستم اضافه می نماید تا کاربر صفحه نمایش به مراتب بزرگتری را در اختیار داشته باشد. ویوو برای این اختراع تازه خود حتی به نسبت نمایشگر نیز فکر نموده است. این شرکت می خواهد نسبت صفحه نمایش 16:9 را در آن ایجاد کند که مشابه بسیاری از نوت بوک ها و لپ تاپ های مدرن است. در نتیجه، برنامه ها مقیاس بهتری خواهند داشت و به لطف سطح صفحه نمایش بزرگ، کاربران می توانند با بهره وری بیشتری کار نمایند.

برای افزایش بیشتر بهره وری، ویوو میخواهد یک صفحه کلید مجازی حساس به نور را نیز اضافه کند. برای ایجاد این امکان، یک فرستنده سیگنال نوری در پایین گوشی هوشمند، در گوشه های سمت چپ و راست، تعبیه شده است. فرستنده سیگنال بعلاوه می تواند تشخیص دهد که آیا ناحیه ای که صفحه کلید مجازی قرار است در آن نمایش داده گردد، قابلیت این کار را دارد یا خیر. به گزارش خبرنگاران، این قابلیت حتی می تواند تشخیص دهد که این موانع مربوط به دست کاربر است یا خیر. در واقع وقتی موانع ایجاد صفحه کلید مجازی مربوط به موانعی غیر از اندام های خود کاربر است، این امر به اطلاع کاربر خواهد رسید. متأسفانه، در مستندات این اختراع معین نیست که چگونه این قابلیت پروجکشن انجام می گردد، اما ممکن است با یاری فناوری لیزر بلوتوث باشد، همانطور که اغلب صفحه کلید های مجازی از آن استفاده می نمایند.

مستندات بیان می نمایند که این گوشی هوشمند تاشو ویوو دارای دوربین سلفی و دوربین عقب است. دوربین پشتی از چندین سنسور دوربین و یک فلاش تشکیل شده است و بعلاوه حسگر اثر انگشت نیز وجود دارد. احتمالاً این حسگر در دکمه پاور پردازش می گردد، همانطور که در تلفن های تاشو فعلی می بینیم. در خصوص دکمه ها و جک ها، دکمه های مختلفی در سمت چپ گنجانده شده است که شامل کلید های تنظیم صدا و بعلاوه دکمه پاور است. در قسمت پایینی یک اسپیکر دوگانه و یک پورت USB-C وجود دارد. علاوه بر این، جک هدفون 3.5 میلی متری در پایین نیز قابل دسترسی خواهد بود. مورد آخر قابل توجه است، زیرا امروزه تنها تعداد کمی از گوشی های هوشمند رده بالا دارای جک 3.5 میلی متری هستند، چه رسد به مدل های تاشو.

منبع: letsgodigital

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1796

به "اختراع یک گوشی چند تاشونده با کیبورد مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع یک گوشی چند تاشونده با کیبورد مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید