آشنایی با محبوب ترین روبات فرانسوی ها ، ظاهری فانتزی و تعاملی بی نظیر

به گزارش شهر وبلاگ، این روزها فرانسوی ها یک روبات محبوب دارند، روباتی که بی شباهت به یک اسباب بازی مجذوب کننده نیست، اما درواقع کارکردهایی بسیار فراتر از اسباب بازی دارد.

آشنایی با محبوب ترین روبات فرانسوی ها ، ظاهری فانتزی و تعاملی بی نظیر

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روبات مجذوب کننده که زورا نام دارد، ممکن است در ظاهر بسیار فانتزی و بی دست و پا به نظر برسد اما درواقع یک روبات قدرتمند و بی نظیر است که احتمالا طی سال های آینده با به روزرسانی های بعدی محبوب تر هم می شود.

این روبات مجذوب کننده هم اکنون در مرکز آزمایشهای روباتیک فرانسه حضور دارد تا سیستم های مراقبت از سالمندان را متحول کند. جالب است بدانید از زمانی که پای این روبات زیبا به مرکز نگهداری از سالمندان در پاریس باز شد، اتفاق عجیبی شروع شد: بسکمک از بیماران دلبستگی عاطفی عمیقی نسبت به این روبات نشان دادند و حتی مثل یک کودک با این روبات برخورد کردند.

در حال حاضر اگر خانواده ای بخواهد زورا را به طور اختصاصی برای خانواده خود استخدام کند می تواند با صرف هزینه 24 هزار دلار این کار را انجام دهد. بیمارانی که زورا می تواند از آنان حفاظت کند ممکن است به انواع مسائل حافظه و زوال عقل مبتلا باشند.

پرستاران در این مرکز درمانی روبات زورا را از طریق لپ تاپ نظارت می کنند اما بیماران نمی دانند واکنش های روبات زورا تا حد زیادی غیر ارادی است و او را مثل یک رفیق صمیمی می بینند. حتی این روبات می تواد با بیماران مصاحبه کند و در صورت لزوم پرستار صحبت های روبات را از طریق لپ تاپ سازماندهی می کند.

زورا می تواند داروها را تحویل دهد، فشار خون بیماران را بگیرد یا حتی جای خود را تغییر دهد. به یک پرستار؛سوفی ریفول، زورا می تواند بیماران را سرگرم کرده و روحیه آنان را متحول کند.

اما یکی دیگر از پرستار ها، ناتالی راسین، نگرشی منفی نسبت به حضور روباتها در کنار سالمندان دارد و می گوید: حتی اگر این روباتها بتوانند با بیماران و سالمندان تعامل داشته باشند، باز هم جای لحظاتی صمیمی با انسانها را نمی گیرند .

کارخانه تولید کننده روبات زورا در بلژیک فعالیت می کنند اعلام کرده تا کنون بیش از 1 هزار روبات را به مراکز بهداشتی در سراسر جهان، از جمله در ایالات متحده، آسیا و خاورمیانه فروخته است. همزمان با افزایش مسئولیت های روباتیک در قبال انسانها، به نظر می رسد زندگی در کنار روباتها اجتناب ناپذیر است.

تقریبا همه کشورها در حال افزایش سن هستند و به گفته سازمان ملل، تعداد افراد بالای 60 سال تا سال 2050 بیش از دو برابر خواهد شد و به 2.1 میلیارد نفر خواهد رسید.طرفداران پرستاری روباتیک استدلال می کنند که فناوری نو باید برای کمک به پر کردن این خلاء ایجاد شود.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2049

به "آشنایی با محبوب ترین روبات فرانسوی ها ، ظاهری فانتزی و تعاملی بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محبوب ترین روبات فرانسوی ها ، ظاهری فانتزی و تعاملی بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید