کدام سریع تر خواهد بود، پرکردن باک بنزین خودرو یا شارژ باتری خودرو الکتریکی؟

به گزارش شهر وبلاگ، شرکت نانوتک انرژی باتری جدیدی ساخته که 18 برابر سریع تر از باتری های یون لیتیم شارژ می شود و با این حساب شارژ باتری خودرو های الکتریکی زمان کمتری نسبت به پرکردن باک بنزین خودرو ها نیاز دارد.

کدام سریع تر خواهد بود، پرکردن باک بنزین خودرو یا شارژ باتری خودرو الکتریکی؟

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت نانوتک انرژی (Nanotech Energy) مدعی است که باتری لیتیمی حاوی گرافن تولید کرده که با سرعت 18 برابر بیشتر از باتری های یون لیتیم رایج شارژ می شود. سرمایه گذاران به تازگی 27.5 میلیون دلار به این شرکت کمک مالی کرده اند. چرا؟

از آنجایی که این باتری جدید گرافنی که شرکت نانوتک مدعی ساخت آن است با سرعت 18 برابر بیشتر از باتری های یون لیتیم شارژ می شود، درنتیجه می توان گفت که این باتری انقلابی در خودرو های الکتریکی ایجاد می کند. بنابراین، زمان شارژ شدن باتری های جدید شرکت نانوتک کمتر از زمانی است که خودرو ها در پمپ بنزین باک خود را پر می کنند.

این موضوع یکی از دغدغه های خریداران خودرو های الکتریکی را حل می کند و آن ها نیاز به زمان زیاد برای شارژ باتری ندارند.

البته ادعا های زیادی درباره توسعه باتری ها مطرح می شود که بسکمک از آن ها در عمل به جایی نمی رسد. با این حال در سایت شرکت نانوتک انرژی جزئیاتی درباره نمودار ها و جداول مربوط به این فناوری درج شده است که می تواند برای راستی آزمایی این ادعا مورد استفاده قرار گیرد.

آندریاس هینتناخ، رئیس بخش تحقیقات باتری شرکت دایملر می گوید: سه سال پیش، ما شرکت نانوتک انرژی را به چالش کشیدیم تا ایمن ترین باتری های غیرقابل اشتعال را در اختیار ما قرار دهد. آن ها سربلند از این چالش بیرون آمدند. معمولا زمانی که نیاز به ایمنی بالا باشد عملکرد، قربانی می شود، اما آن ها در عین حال که ایمنی را افزایش دادند، عملکرد قابل توجهی را نیز عرضه کردند.

این نقل موجب می شود که بتوان به ادعای شرکت نانوتک انرژی امیدوار بود. این شرکت در سایت خود نوشته است که: به لطف مساحت سطحی بالا و هدایت الکتریکی عالی، ما از گرافن برای بهبود خواص الکتروشیمیایی باتری یون لیتیم استفاده کردیم. ما از گرافن برای ساخت باتری با دانسیته انرژی بالا و چرخه عمر طولانی تر استفاده کردیم.

البته این شرکت اعلام کرده که به این دستاورد راضی نبوده و در حال حاضر روی توسعه نسل دوم این باتری ها کار می کند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 380

به "کدام سریع تر خواهد بود، پرکردن باک بنزین خودرو یا شارژ باتری خودرو الکتریکی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام سریع تر خواهد بود، پرکردن باک بنزین خودرو یا شارژ باتری خودرو الکتریکی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید