چشمه کم نظیری که در ایران قرار گرفته است

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران/ این خبر پیرامون چشمه کم نظیری که در ایران قرار گرفته است، برای شما نگارش شده است.

چشمه کم نظیری که در ایران قرار گرفته است

چشمه پلکانی باداب سورت از نقاط دیدنی بی نظیر در ایران و البته کم نظیر در دنیا است که در سال 1381 پس از کوه دماوند به اسم دومین میراث طبیعی ایران در لیست آثار ملی به ثبت رسید. این مکان که به چشمه هفت رنگ هم شناخته می گردد در روستای ارست ساری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانیدچشمه پلکانی باداب سورت | آشنایی با باداب سورت مازندران

باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است. باداب سورت شامل دو چشمه می گردد که آبهایی با ویژگی های کاملا متفاوت از جنبه رنگ، مزه و بو دارند. یکی از این چشمه ها ترش مزه و دارای آبی به رنگ قرمز و نارنجی است و در اطراف آن رسوب آهن دیده می گردد. چشمه دیگر آبی بسیار شور دارد که به همین دلیل در زمستان ها منجمد نخواهد شد و از آن هم برای مقاصد درمانی استفاده می گردد.

باداب سورت چشمه ای است که در ارتفاع 1841 متری از سطح دریا قرار گرفته است و وجه تمایز این چشمه با دیگر چشمه های کشورمان رنگین بودن آن است. این چشمه ها به خاطر جریان آب های معدنی و رسوبی در طی سال های متمادی به شکل پلکانی درآمده اند و پله های پرتعدادی را تشکیل داده اند که هر یک رنگی متنوع از طیف قرمز، نارنجی و زرد دارد.

در سالهای اخیر، به علت حضور تعداد زیادی از گردشگران و عدم وجود هر گونه حصار، نگهبان یا علائم هدایت و هشدار دهنده این مکان دچار آسیب دیدگی شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1630

به "چشمه کم نظیری که در ایران قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه کم نظیری که در ایران قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید