هتل سنتی خانه بهروزی قزوین؛ اقامتگاهی ایده آل برای سفر

به گزارش شهر وبلاگ، اگر علاقمند به خانه های قدیمی با طراحی های سنتی و حیاط های پر از خاطره هستید و دلتان می خواهد در این قبیل بناها اقامت کنید، می توانید از هتل سنتی خانه بهروزی قزوین تماشا نموده و ساعات خوبی را در آن بگذرانید. این خانه قدیمی که معماریش به زمان قاجار برمی شود، اکنون بازسازی شده و پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی هست. با ماهمراه باشید تا با هتل خانه بهروزی قزوین بیشتر آشنا شوید. مطمئن هستیم که برای اقامت در قزوین، این خانه را انتخاب خواهید کرد.

هتل سنتی خانه بهروزی قزوین؛ اقامتگاهی ایده آل برای سفر

آشنایی بیشتر با هتل خانه بهروزی

هتل سنتی خانه بهروزی قزوین یکی از قدیمی ترین خانه ها بوده که معماری و ساختش به دوره قاجار بر می شود. این خانه که در خیابان امام قروین واقع شده است، در تاریخ 11 مرداد سال 1384 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. خانه بهروزی در دو طبقه همکف و زیرزمین ساخته شده و دارای یک حیاط مرکزی اصلی و حیاط های جانبی است. حیاط اندرونی در دو جهت، دارای شاه نشین های تابستانی و زمستانی و از دو جهت دیگر دارای ایوانهای طاق نمایی هست. شاه نشین اصلی هتل خانه بهروزی قزوین به وسیله یک ایوان ستون دار با حیاط بیرونی مرتبط است. از جمله تزئینات زیبای این بنا می توان به تزئینات آجری بازشو و ارسی ها اشاره نمود.

امکانات هتل خانه بهروزی

این هتل دارای 12 اتاق با ظرفیت های متفاوت یک تخته، دو تخته و سوئیت بوده که میهمانان می توانند متناسب با احتیاج خود اتاق موردنظر را انتخاب کنند. رستوران این هتل نیز در طبقه دوم واقع شده و انواع غذاهای خوشمزه را در هر سه وعده غذایی نهار، شام و صبحانه به صورت سلف سرویس ارائه می دهد. این رستوران ظرفیت 50 نفر را دارد. این خانه در تاریخ 29 اسفند 1393 به عنوان یک هتل شروع به کار کرد. هتل خانه بهروزی ظرفیت 27 تخت را داشته و دارای رستوران، حمام سنتی، آتلیه عکاسی و امکانات دیگر هست.

مساحت هتل تاریخی بهروزی 1355 مترمربع بوده که 1210 متر مربع آن را زیربنا تشکیل داد. حمام سنتی هتل بهروزی یکی از جاذبه های زیبای این خانه سنتی بوده که اقامت در قزوین را خاطره انگیز می نماید. سرو غذا به صورت سنتی و تنوری، موسیقی سنتی زنده، تور یک روزه قزوین گردی، ویژه برنامه های فرهنگی و هنری، فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی، تورهای ویژه یک روزه طبیعتگردی از دیگر امکانات این هتل زیبا بشمار می آیند. چایخانه سنتی هتل نیز در محوطه واقع شده و به صورت 24 ساعته آماده پذیرایی از میهمانان خود است.

هتل کجاست؟

اگر برای اقامت در قزوین، این هتل را انتخاب نموده اید، برای رفتن به آن می توانید از دو مسیر استفاده کنید. مسیر اول از سمت خیابان امام، رو به روی بازار سعادت، کوچه کریم اصغری، بن بست ششم و مسیر دوم از خیابان بوعلی غربی، نظام وفا، کوچه انصاریان، کوچه مسجد شیشه گر، بن بست ششم هست.

سخن آخر

خانه های قدیمی با حیاط های بزرگ و اتاقهای زیاد، زیباترین خاطره ها و شیرین ترین رویاها از دوران کودکی را به یاد ما ایرانی ها می آورند. حیاط خانه مادربزرگ با حوض پر از آب و گلدان های زیبای رنگارنگ دورش، درختان و باغچه سرسبز، تخت چوبی گوشه حیاط، همه و همه یادآور شیرین ترین روزهای زندگیمان هستند. اگر دوست دارید که لحظاتی را در این فضا سپری کنید و به تجدید خاطرات بپردازید، هتل خانه بهروزی را از دست ندهید. این هتل در تمامی سال پذیرای میهمانان و مسافران بوده و برترین امکانات رفاهی را در اختیارشان قرار می دهد.

در ادامه بخوانیدبرترین هتل های قزوین، مرکز خوشنویسی ایرانمنبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2061

به "هتل سنتی خانه بهروزی قزوین؛ اقامتگاهی ایده آل برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل سنتی خانه بهروزی قزوین؛ اقامتگاهی ایده آل برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید