نکات مهمی برای سفر به چین در تمام فصول سال

به گزارش شهر وبلاگ، هر سال میلیون ها نفر توریست برای بازدید از فرهنگ غنی و تنوع مردم به کشور چین سفر می نمایند. چین قدیمی ترین تمدن ها را دارد که به 6 هزار سال قبل باز می شود. این کشور پرجمعیت ترین کشور دنیاست که به علت همین گوناگونی همواره آماده تغییر و تحول است.

نکات مهمی برای سفر به چین در تمام فصول سال

مسافرانی که تصمیم دارند به چین سفر نمایند هم از تفاوت در شیوه اجرای اقدامات دولتی متعجب خواهند شد و هم از فرهنگ تاریخی و متفاوت ملت خاور دور لذت خواهند برد.

هنگامی که درخواست ویزا یا ویزا را پر می کنید ضروری است قسمت استخدام را هم پر کنید و در خصوص حرفه و پیشه خود اطلاعاتی را ارائه دهید. خبرنگاران و همه کسانی که در رسانه کار می نمایند اغلب برای ورود به کشور چین با محدودیت هایی رو به رو هستند. کانادایی ها و امریکایی ها در قسمت شغل عنوان معلم را می نویسند!

لپ تاپ و دوربین خود را از قبل در گمرک ثبت کنید. با سفارت چین در خصوص تجهیزاتی که احتیاج به ثبت شدن دارند مشورت کنید تا در زمان بازگشت به کشور بتوانید به راحتی از آنها بهره ببرید.

یک سه راهی و آداپتر 220 ولت نیز همراهتان باشد. آداپترها در بعضی از کشورهای آسیایی مورب هستند که باید با شیب به سمت داخل فرو فرایند اما خروجی های دیگر با انواع دیگر آداپترها سازگاری دارند. چندین نوع آداپتر همراهتان باشد که اگر یکی از آنها مناسب نبود از دیگری بهره ببرید. سوکت های چینی شکل های مختلفی دارند.

برای سفر به شهرها و مقاصد گردشگری در کشور چین، به دفتر خدمات مسافرتی چین بروید و بلیت قطار تهیه کنید. از مدیریت هتل خود بخواهید که زمانی برای مراجعه شما به دفتر خدمات مسافرتی ترتیب دهد. ارتباط مسافران با دفاتر کمی با چالش همراه است؛ حتی اگر ایستگاه های قطار برای خارجی ها تمهیدات لازم را داشته باشد. تا جایی که امکان دارد یک روز قبل از سفر، بلیت خود را رزرو کنید.

دو ساعت قبل از حرکت، خود را به ایستگاه قطار برسانید تا از ازدحام همیشگی جمعیت نجات پیدا کنید.

برای بازدید از جذابیت های دیدنی چین می توانید با اتوبوس هم سفر کنید و از شهری به شهر دیگر بروید. از هتل یا آژانس مسافرتی خود در خصوص شرکت اتوبوسرانی که قصد سفر با آن را دارید پرس وجو کنید. امنیت و راحتی اتوبوس ها با هم فرق دارد. هر چه شرکت های اتوبوسرانی گران تر باشند امن تر هستند زیرا رانندگان اتوبوس در قبال وقوع تصادفات باید به دولت جوابگو باشند. شما باید برای مسیرهای خطرناک و کوهستانی مبلغی را به عنوان بیمه پرداخت کنید.

ژل ضدعفونی نماینده آنتی باکتریال برای دست هایتان به همراه داشته باشید. غذاهای نپخته یا خام، شیر غیرپاستوریزه و محصولات لبنی نخورید. فقط آب معدنی مصرف کنید یا فقط آبی را بنوشید که به مدت ده دقیقه جوشانده شده است تا به اسهال مبتلا نشوید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1988

به "نکات مهمی برای سفر به چین در تمام فصول سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهمی برای سفر به چین در تمام فصول سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید