میکروروبات ها وظایف پیچیده ای را انجام می دهند

به گزارش شهر وبلاگ، مهندسان پیروز به طراحی نوعی از میکروروبات ها شدند که قادر به انجام فعالیت های پیچیده ای هستند.

میکروروبات ها وظایف پیچیده ای را انجام می دهند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، میکروروبات هایی که تا پیش از نسل جدید این روبات ها کوچک ساخته شده بودند کاربردهای فراوانی داشتند ولی به دلیل محدودیت در جابه جایی قادر نبودند در طراحی اشکال هندسی به کارگیری شوند. حالا نسل جدیدی از روبات های بسیار کوچک فراوری شده که قادر هستند تا 90 درجه تغییر حالت داده و کارهای پیچیده ای را انجام دهند.

اوگونی فیلیپو مهندس روباتیک و یکی از اعضای گروه طراحی نماینده نسل جدید میکروروبات ها گفت: این گروه روش جدیدی را برای طراحی و فراوری میکروروبات ها ابداع نموده است. تا به امروز هیچ میکروروباتی در جهان دارای قابلیت های ارگونومیگ و انعطاف پذیری نبود اما اکنون چنین مسئله ای امکان پذیر شده است.

روبات های جدید می توانند با قرارگیری روی قطعات پلاستیکی، فلزی و چوبی شکل های مختلفی را ایجاد نموده و طرح های زیبایی را به وجود بیاورند. به طور معمول میکروروبات ها برای تغییر حالت احتیاج به گرما شدید و یا نیروی وارد شده از میدان مغناطیسی قوی دارند ولی روبات های ساخته شده توسط گروه فیلیپو چنین توانایی هایی را حتی بدون اعمال نیروهای جانبی دارند. در میکروروبات های نسل جدید گرما به خوبی راهنمایی می گردد و تاثیری در نوع جابه جایی این روبات های کوچک ندارد.

تعدادی از کارشناسان فناوری معتقدند میکروروبات های جدید قابلیت استفاده شدن برای طراحی فلزات زینتی را دارند. به عنوان مثال می تواند پس از طراحی جواهرات این میکروروبات ها را روی آن ها قرار داد و طراحی مختلفی را مشاهده کرد. این روبات ها نیروی مورد احتیاج خود را به وسیله انرژی الکتریکی تامین می نمایند. میکروروبات ها حجم زیادی از انرژی را ذخیره سازی نموده و از همین رو تا مدت زیادی پس از قطع اتصال به برق نیز، نیروی لازم برای جابه جایی را دارند.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 713

به "میکروروبات ها وظایف پیچیده ای را انجام می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکروروبات ها وظایف پیچیده ای را انجام می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید