محمدعلی موحد در پیامی کوتاه سال نو را تبریک گفت

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران محمدعلی موحد، ادیب، حقوق دان و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی کوتاه سال نو را تبریک گفت.

محمدعلی موحد در پیامی کوتاه سال نو را تبریک گفت

در این پیغام می خوانیم: محمدعلی موحد نوروز 1400 را به دوستان و عزیزان تبریک می گوید و امیدوارم است که سال نو سال رهایی از بلای کرونا و همه بلاهای دیگر باشد و شرایط برای برخورداری از نعمت دیدارها فراهم گردد و چراغ دل ها روشن گردد.

محمدعلی موحد 1399/12/30

محمدعلی موحد متولد دوم خرداد 1302 شمسی در تبریز، ادیب، حقوق دان و عرفان پژوه و شمس شناس برجسته ایرانی است. او در سال های بحرانی ماجرای نفت در ایران (دهه 30) به معاونت حقوقی شرکت ملی نفت رسید و پس از آن به عنوان معاونت اجرایی اوپک در ژنو مستقر شد.

از آثار موحد می توان به کتاب های: نفت ما و مسائل حقوقی آن، تصحیح مقالات شمس تبریزی (برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران)، ترجمه سفرنامه ابن بطوطه، خواب آشفته نفت (برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران)، در هوای حق و عدالت، ترجمه و تحلیل فصوص الحکم ابن عربی، تصحیح رساله در مناقب خداوندگار، ترجمه اعلامیه جهانی حقوق بشر، مبالغه مستعار (ردّ ادعای شیوخ بر مالکیت جزایر سه گانه) و تصحیح مثنوی معنوی و... اشاره نمود.

این چهره فرهنگی از سال 1382 به عضویت پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران درآمده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1267

به "محمدعلی موحد در پیامی کوتاه سال نو را تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدعلی موحد در پیامی کوتاه سال نو را تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید