ماشین بهتاش در پایتخت چیست؟

به گزارش شهر وبلاگ، خودرو خاص شخصیت بهتاش در سریال پایتخت که مورد توجه مخاطبان این سریال قرار گرفته، در اصل نسخه کروک خودرو مگان است.

ماشین بهتاش در پایتخت چیست؟

به گزارش خبرنگار ، سریال پایتخت یکی از سریال های پرطرفدار رسانه ملی محسوب می گردد که در هر نوبت پخش خود مخاطبان بسیاری را جذب می نماید. اما سال جاری در سری ششم این سریال، شاهد حضور خودرویی عجیب هستیم که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است. این خودرو که در سریال پایتخت متعلق به شخصیت بهتاش فریباست در اصل نسخه کروک خودرو مگان است.

مگان چند سالی به عنوان یک خودروی وارداتی و پس از آن چند سال به عنوان یک خودروی مونتاژ در کشورمان عرضه می شد. این خودرو در مدل های مختلف از جمله هاچ بک و کروک وارد ایران شد اما نمونه های هاچ بک و کروک آن با توجه به قیمت بالایی که نسبتبه نمونه معمولی داشتند، چندان مورد توجه قرار ندریافتد و تعداد کمی از این دو نمونه مگان وارد بازار شد.

مگان کروک در سال های عرضه جزء معدود خودروهای کروک و خوش قیمت ترین خودرو های کروکی در ایران محسوب می شد که با شتاب صفر تا صد و یازده ثانیه ای می توانست توجه زیادی را در آن دوران به خود جلب کند اما استقبال چندان مناسبی از آن نشد.

معرفی نسل جدید کیا کادنزا + فیلم

مگان کروک بر خلاف نمونه معمولی تنها در یک نسخه با موتور 2000 سی سی 4 سیلندر 16 سوپاپ عرضه شد که 132 اسب بخار قدرت و 188 نیوتن متر گشتاور فراوری می کرد. مصرف سوخت آن حدود 8 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر است که با توجه به اسپرت بودن و شتاب بالای آن مصرف قابل قبول و مناسبی محسوب می گردد.

این خودرو سطح ایمنی بسیار بالایی دارد، تا جایی که با وجود قدیمی بودن، توانست 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ به دست آورد، که بسیاری از خودروهای امروزی توان دریافت این استاندارد را ندارند. از جمله قابلیت های این خودرو می توان به 4 عدد کیسه هوا، سیستم ضد سرقت و سیستم سوئیچ هوشمند با طراحی کارتی شکل و جذاب، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، کامپیوتر سفری، سقف متحرک با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک، سنسورهای چراغ جهت روشن و خاموش شدن اتوماتیک اشاره نمود.

همچنین مگان کروک از سیستم صوتی بسیار با کیفیت، پشت سری های فعال هنگام تصادف، آینه های جانبی برقی، دارای گرمکن، سیستم هشدار موانع جلو و عقب، سیستم استارت دکمه ای، کامپیوتر سفری، سنسور باران جهت کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن ها و مواردی از این قبیل بهره می برد.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 111

به "ماشین بهتاش در پایتخت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین بهتاش در پایتخت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید