عراق، شرایط برپایی اربعین را تا پایان محرم اعلام می نماید

به گزارش شهر وبلاگ، تکلیف برپایی یا عدم برپایی مراسم اربعین از سوی عراق، پس از آنالیز توانمندی در کنترل جمعیت همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، پایان ماه محرم قطعی و اعلام می گردد.

عراق، شرایط برپایی اربعین را تا پایان محرم اعلام می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی که هر ساله خیل بزرگ عاشقان اباعبدالله (ع) به کربلا مشرف می شوند، استاندار کربلا سال جاری با توجه به شرایط موجود و به منظور جلوگیری از شیوع کرونا به عدم پذیرش زائر تا 13 محرم اشاره نموده است.

بر همین اساس، امروز استاندار بابل نیز از سخت گیری بیشتر برای جلوگیری از ورود زائران در جهت کربلا اطلاع داد. همچنین مقرر شد تا نیرو های امنیتی و نظامی در سیطره ها و ورودی های شهر کربلا افزایش یابد و مانع حضور عزاداران در کربلا شوند.

علاوه بر این، استاندار بابل در کربلا درباره شرایط اربعین سال جاری نیز مطالبی را ارائه کرد؛ به طوری که بر اساس برنامه ریزی اجرا شده توسط مسؤولان عراقی در کربلا، تکلیف برپایی یا عدم برپایی مراسم اربعین پس از آنالیز توانمندی در کنترل جمعیت همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در خاتمه ماه محرم قطعی می گردد.

البته با توجه به تصمیم عراقی ها، قرار است تا بیستم محرم نتایج شرایط اربعین در جلساتی مورد آنالیز قرار گیرد و تصمیم نهایی توسط متولیان عراقی، مسؤولان اعتاب مقدسه عراق و استانداری کربلا نهایی و ابلاغ گردد.

شرایط اربعین سال جاری با توجه به شیوع کرونا همچنان معین نیست و زائران ایرانی نیز همچنان در انتظار تصمیم کشور عراق و ایران برای برپایی اربعین هستند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 656

به "عراق، شرایط برپایی اربعین را تا پایان محرم اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، شرایط برپایی اربعین را تا پایان محرم اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید