شانس کم بسکتبال ایران برای میزبانی انتخابی کاپ آسیا، قطر گزینه است

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران، کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) به دلیل ادامه فراگیری و شیوع ویروس تصمیم به برگزاری متمرکز دیدارهای انتخابی کاپ آسیا در دو پنجره باقی مانده گرفته است. بر این اساس یکی از تیم ها در هر یک از گروهای 5 گانه انتخابی کاپ آسیا، میزبانی دیدارهای پنجره دوم و سوم را بر عهده خواهد داشت.

شانس کم بسکتبال ایران برای میزبانی انتخابی کاپ آسیا، قطر گزینه است

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

ایران از جمله متقاضیان میزبانی این رقابت ها در گروه E است. فدراسیون بسکتبال کشورمان اوایل مهرماه درخواست رسمی خود برای برگزاری ملاقاتهای هر دو پنجره دوم و سوم انتخابی کاپ آسیا را به فیبا آسیا بیان کرد تا در زمان مقرر بتواند میزبان هم گروه ها و حریفانش باشد.

تا به امروز اما فیبا هنوز پاسخی به درخواست ایران نداده اما به گفته رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان از قطر به عنوان گزینه اصلی برای میزبانی یاد می گردد.

ابهام دیگر در خصوص ملاقاتهای دو پنجره انتخابی کاپ آسیا هم در رابطه با زمان این ملاقاتهاست؛ پیش از این قرار بود ملاقاتهای پنجره دوم از 6 آذرماه شروع گردد و 30 بهمن ماه هم به عنوان زمان مقرر برای شروع ملاقاتهای پنجره سوم در نظر گرفته شده بود اما طبق طرح های پیشنهادی توسط فیبا آسیا، تغییر و جابه جایی زمان این دو پنجره هم از نظر نیست.

در هر صورت احتمال می رود طی هفته جاری فیبا آسیا تصمیم نهایی خود در خصوص زمان و محل برگزاری ملاقاتهای انتخابی کاپ آسیا را معین کند به خصوص که فدراسیون ایران هم اخیراً خواهان معین تکلیف هر چه سریع تر این موضوع شده است.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مصاحبه با خبرنگاران گفت: قرار بود هفته گذشته فیبا آسیا در رابطه با پنجره های انتخابی کاپ آسیا تصمیم گیری نموده و حداقل میزبان پنجره دوم را معین کند اما نه در این زمینه اطلاع رسانی صورت گرفت و نه در خصوص زمان بازی ها.

وی ادامه داد: ایران متقاضی تصمیم گیری سریع تر فیبا آسیا در خصوص انتخابی کاپ آسیا است به خصوص که نتیجه آن در برنامه ریزی ما برای لیگ برتر تاثیرگذار است. این موضوع را در صحبتی که هفته گذشته با هاکوب خاجیریان دبیر کل فیبا آسیا داشتم هم تاکید نمودم. فکر می کنم طی هفته جاری میزبان انتخابی کاپ آسیا معین گردد.

رئیس فدراسیون بسکتبال توضیح داد: ایران آمادگی میزبانی را دارد و درخواست رسمی خود را هم اعلام نموده است اما طبق بعضی صحبت ها، احتمالاً قطر میزبان خواهد شد. این موضوع رسمی اعلام نشده اما توسط بعضی منابع مطرح اینگونه مطرح شده که قطر میزبان پنجره دوم در گروه ما خواهد بود.

وی همچنین در خصوص زمان پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا و اینکه احتمال تغییر آن چقدر است؟، گفت: پیش از این فیبا آسیا اینگونه بیان کرد که محتمل است زمان برگزاری ملاقاتهای پنجره دوم به زمان مقرر برای ملاقاتهای پنجره سوم موکول گردد و ملاقاتهای این پنجره (سوم) هم به سال آینده میلادی موکول گردد اما این قطعیت اینجا به جایی معین نیست. تصمیم فیبا که طی هفته جاری اعلام می گردد، این ابهام را هم رفع می نماید.

طباطبایی تاکید نمود: اگر طبق قرار قبلی، ملاقاتهای پنجره دوم آذرماه برگزار گردد ما در ایران باید در فاصله زمانی 12 - 10 روز قبل از آن مسابقات لیگ را متوقف کنیم تا اردوی آماده سازی تیم ملی برگزار گردد. در غیر این صورت لیگ را به صورت متوالی تا زمان جدیدی که برای این پنجره مقرر خواهد شد، ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگاران، عربستان و سوریه حریفان تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا هستند. ملی پوشان کشورمان در پنجره سوم هم باید قطر و عربستان ملاقات داشته باشند.

ملاقاتهای پنجره نخست مسابقات بسکتبال انتخابی کاپ آسیا اسفندماه سال گذشته برگزار گردید و تیم ملی بسکتبال کشورمان طی دو ملاقات خانگی پیروز به شکست سوریه (94 بر 48) و قطر (95 بر 52) شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 731

به "شانس کم بسکتبال ایران برای میزبانی انتخابی کاپ آسیا، قطر گزینه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس کم بسکتبال ایران برای میزبانی انتخابی کاپ آسیا، قطر گزینه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید