سواحلی با شن و ماسه های سبزرنگ

به گزارش شهر وبلاگ، شن و ماسه ساحل همواره به رنگی خاکستری یا قهوه ای نزدیک است. سواحلی در جهان وجود دارند که شن و ماسه هایی سبزرنگ دارند و شبیه به دیگر سواحل جهان نیستند.

سواحلی با شن و ماسه های سبزرنگ

انواع مختلفی از سواحل در سراسر جهان وجود دارند که هرکدام پوشش خاص خود را دارند. یک ساحل پر است از صدف، ساحلی دیگر از سنگ ها پوشیده شده است، و یک ساحل دارای شن و ماسه های ریز و درشت است. شن و ماسه ها معمولا رنگی خاکستری دارند و طیف رنگی که در سواحل دیده می گردد، معمولا خاکستری و قهوه ای است. در جهان سواحلی وجود دارند که قوانین را شکسته اند و هیچ یک از رنگ ها و بافت های ذکرشده را ندارد، بلکه با گیاهان پوشیده شده اند و سبزرنگ هستند!

شاید نام ساحل سبزرنگ برای شما عجیب باشد، ولی واقعیت دارد! در شن و ماسه سواحل به صورت طبیعی ذرات سبزرنگی با نام ایلیفین وجود دارند. این ذرات بیشتر در آب دریا یافت می شوند و راحت به ساحل نمی رسند؛ به همین خاطر است که ما در سواحل معمولی تنها بخش هایی از سنگ ها را مشاهده می کنیم که سبزرنگ هستند. در بعضی سواحل خاص جهان، ایلیفین نه تنها به ساحل می آید، بلکه کل ساحل را سبزپوش می نماید. البته این یکی از دلایل سبز شدن رنگ شن های ساحل است و دلایلی از قبیل مواد گدازه های آتشفشانی در سبز شدن رنگ شن سواحل نقش دارد.

با ما همراه باشید تا سواحل سبزرنگ جهان را بشناسید:

ساحل سبز پاپاکولا، هاوایی

در جنوب آمریکا، در جزیره بزرگ هاوایی، ساحلی سبزرنگ با نام پاپاکولا وجود دارد. این ساحل سبزرنگ در نزدیکی دهانه آتشفشانی قرار گرفته است که حدود 49000 سال پیش شکل گرفته است. دلیل سبز شدن شن های ساحل پاپاکولا بی ارتباط با فعالیت آتشفشان نیست. پس از آخرین فوران آتشفشان این منطقه، ماده ای با نام الیوین فراوری شده است که این ماده دلیل اصلی سبزرنگ شدن شن ساحل پاپاکولا است. نمی توان شرح دقیقی برای دلیل سبز شدن شن ها ارائه داد، مجموعه فعل و انفعالات شیمیایی که در آب دریا با گدازه های آتشفشان اتفاق افتاده است، منجر به سبزرنگ شدن این ساحل شده است. منیزیم و آهن مواد مذاب نقش مهمی در سبز شدن رنگ شن ها داشته است.

ساحل تالوفوفو، گوآم

ساحل تالوفوفو، نگین سبزرنگ اقیانوس آرام است که شبیه به ساحل پاپاکولا، شن های سبزرنگ دارد. شن های سبزرنگ تالوفوفو همواره قابل مشاهده نیستند و در شرایط آب و هوایی ایده آل، به رنگ سبز درخشان تبدیل می گردد. این ساحل یکی از زیباترین جاذبه های گوآم است که سالانه میلیون ها جهانگرد را جذب می نماید.

ساحل فلورینا، اکوادور

ساحل فلورینا در جزایر گالاپاگوس در اکوادور قرار گرفته است که نامش را از اولین رئیس جمهور اکوادور گرفته است. جزایر گالاپاگوس از خاص ترین نقاط زمین است که درواقع مجموعه جزایر آتشفشانی در اقیانوس آرام است. این جزایر دقیقا بر روی خط استوا قرار دارند. گدازه های آتشفشانی این جزیره باعث سبزرنگ شدن شن ها و ماسه های ساحل فلورینا شده اند و این منطقه را به یکی از محبوب ترین مقاصد جهانگردان تبدیل نموده است. گونه های محبوبی از لاک پشت های دریایی در آب های این جزایر شنا می نمایند.

هورنین دالسواتنت، نروژ

ساحل هورنین دالسواتنت یکی از سواحل سبز جهان است که در شمال نروژ قرار گرفته است. دلیل سبز شدن شن های این منطقه دیگر به خاطر فعالیت های آتشفشانی نیست، بلکه یخبندان های شدید در این منطقه در هزاران سال پیش سبب تشکیل شدن بافت سبز شن های این منطقه شده است.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1828

به "سواحلی با شن و ماسه های سبزرنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحلی با شن و ماسه های سبزرنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید