دوربین های شگفت انگیز گوشی شیائومی 12

به گزارش شهر وبلاگ، تا به امروز شایعات مختلفی درباره جدیدترین گوشی پرچمدار سری Mi شیائومی یعنی Xiaomi 12 منتشر شده اما در آخرین مورد از این درز اطلاعات ادعا شده که این گوشی از دوربین های قدرتمند سه گانه 50 مگاپیکسلی با پریسکوپ 5 برابر بهره خواهد برد.

دوربین های شگفت انگیز گوشی شیائومی 12

به گزارش خبرنگاران، در سه سال گذشته شرکت شیائومی استفاده گسترده ای از سنسور قدرتمند 108 مگاپیکسلی در دوربین گوشی های هوشمند خود، از جمله Xiaomi Mi 11 و Xiaomi Mix 4 نموده است. با این حال، ماژول های فوق عریض و تله فوتو همچنان از حسگرهای با وضوح پایین استفاده می کردند که اغلب در رنج 8 تا 13 مگاپیکسلی قرار داشتند. اما گزارش های نو نشان می دهد که این غول فناوری چینی میخواهد تا این قاعده را تغییر دهد و از سنسورهای به مراتب قدرتمندتری در نسل نو گوشی های هوشمند خود بهره ببرد.

در نوترین گزارشی که در این خصوص به بیرون درز نموده، Digital Chat Station، یکی از سرشناس ترین افشانمایندگان دنیای فناوری در فضای مجازی، ادعا نموده است که شرکت چینی شیائومی میخواهد برای نسل نو گوشی Xiaomi 12 (توجه داشته باشید که در این نسل عبارت Mi دیگر استفاده نخواهد شد) از سه سنسور قدرتمند 50 مگاپیکسلی بهره ببرد. به این معنی که در این گوشی نو، یک لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، یک لنز 50 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز 50 مگاپیکسلی تله فوتو وجود خواهد داشت.

بعلاوه ادعا می گردد که سنسور تله فوتو این گوشی از یک پریسکوپ 5 برابر استفاده می نماید. خود شرکت شیائومی می گوید که در حال کار بر روی سنسور با پریسکوپ 10 برابری است اما به نظر می رسد این اندازه قدرت پریسکوت، عملی نگردد. به هرحال یک لنز 5 برابر با با یک سنسور با وضوح بالا می تواند زوم یکنواخت و با کیفیت بالا را در محدوده 5 تا 10 برابر ارائه دهد. این سیستم دوربین نو شیائومی می تواند قدرت تصویر برداری گوشی Xiaomi 12 را تا حد بسیار بالای افزایش دهد و حتی آن را در رده بهرتین گوشی های هوشمند در زمینه دوربین قرار دهد.

قبلا هم شایعاتی درباره استفاده از حسگر 200 مگاپیکسلی آینده ساخت سامسونگ در گوشی های نو سری شیائومی 12 مطرح بود، اما احتمالاً این سنسور تنها برای گوشی Xiaomi 12 Ultra اختصاص داده می گردد. این شرکت هنوز در مرحله تأیید طراحی گوشی های سری شیائومی 12 در پایگاه DCS است، بنابراین جزئیات سخت افزاری نهایی ممکن است متفاوت باشد.

اخیراً، شرکت ZTE از گوشی هوشمند Axon 30 Ultra با دوربین سه گانه 64 مگاپیکسلی رونمایی کرد، هرچند پریسکوپ این دوربین تنها دارای سنسور 8 مگاپیکسلی بود (دوربین سوم 64 مگاپیکسلی دارای لنز 35 میلی متری بود که حداقل زوم اپتیکال را ارائه می داد). به عبارت بهتر پریسکوپ ها همراه با حسگرهای با وضوح بالا نادر هستند، فقط گوشی Mi 11 Ultra شیائومی است که دارای یک دوربین (48 مگاپیکسل)، همراه با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین اولترا وید 48 مگاپیکسلی است.

به هر حال، انتظار می رود که گوشی پرچمدار و نو Xiaomi 12 دارای صفحه نمایش LTPO AMOLED با نرخ تازه سازی تطبیقی باشد که در محدوده 1-120 هرتز کار می نماید. بعلاوه، این گوشی ها از چیپست Snapdragon 898 با رم LPDDR5X استفاده می نمایند.

منبع: GSMArena

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1651

به "دوربین های شگفت انگیز گوشی شیائومی 12" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین های شگفت انگیز گوشی شیائومی 12"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید