دریاچه نیلوفر قرمز کجاست؟

به گزارش شهر وبلاگ، دریاچه نیلوفر قرمز کجاست؟ تایلند یکی از مقاصد محبوب گردشگری، خصوصا میان گردشگران ایرانی است. این کشور جاذبه های گوناگون و زیبایی دارد. دریاچه نیلوفر قرمز یکی از این جاذبه ها است که با زیبایی خیره کننده و آسمانی خود، توجه هر بیننده را به خود جلب می نماید. برای آشنایی بیشتر با این دریاچه، با خبرنگاران همراه شوید.

دریاچه نیلوفر قرمز کجاست؟

معرفی

در شمال شرق تایلند، به جاذبه ای می رسیم که زیبایی اش دنیایی نیست. جاذبه عجیبی که ترکیبی از زیبایی باغی از گل های گرجهتی و آرامش یک دریاچه است.

این مکان جالب و هیجان انگیز، خانه میلیون ها گل نیلوفر است و به همین علت هم دریاچه، نام نیلوفر قرمز را به خود گرفته است.

همین که به دهانه آب نزدیک تر می شوید، پلی معلق توجه شما را بیشتر و بیشتر به خود جلب می نماید. در ابتدا و از دور کاملا معین نیست که این دریاچه، خانه میلیون ها نیلوفر است. جادو زمانی اتفاق میفتد که روی پل رفته، سوار قایق ها شده و به وسط آب برسید. این قدم زدن در روی آب، با گذشتن از میان گیاهان رودخانه ای، یاس ها و آب تیره آغاز می گردد. اما کم کم تغییر می نماید. برآمدگی هایی به رنگ قرمز و صورتی روشن کم کم پدیدار می شوند و از سطح آب بالا می آیند. آب تیره کم کم شفاف می گردد و شما قادر به تماشا ساقه هایی به رنگ سبز تیره و ماهی هایی کوچک خواهید بود.

پس از ده دقیقه قدم زدن، همان طور که پیش بینی نموده بودیم، خود را در میان میلیون ها گل نیلوفر قرمز خواهید یافت که تا مساحتی نزدیک به 2،428 کیلومتر مربع ادامه دارد و اطراف شما را پوشانده است. در برخی قسمت ها، گیاهان رودخانه ای نیز میان گل های نیلوفر وجود دارند و رنگ سبزی در افق، میان رنگ های قرمز و صورتی دیده می گردد. مکان هایی مخصوص قایق وجود دارد و این تصور را تداعی می نماید که انگار جاده ای مخصوص از میان آب کشیده شده است.

جزایر کمی در این دریاچه وجود دارد که خانه مجسمه های بودا، مکان های مذهبی و پاگودا ها هستند. جزایر و مکان های روی آن ها، طوری به نظر می رسند که گویی میان گل های نیلوفر شناور هستند. از دیگر تصاویر تماشای در این جا می توان به پرواز زیبای پرندگان و ماهیگیران محلی که برای ماهیگیری آمده اند، اشاره نمود. با گذشت کمی از روز، نسیمی دلپذیر آغاز به وزیدن می نماید و سایه قایق به شما یادآور خواهد شد که کمی از روز گذشته است. در این جا اوقاتی آرام و به دور از هرگونه تشویش یا سر و صدا را تجربه خواهید کرد و حتی ممکن است به این فکر بیوفتید که کاش با خود غذا آورده و ناهار را روی این آب آرام و میان گل های نیلوفر صرف می کردید.

برترین زمان برای بازدید از این دریاچه

برترین زمان برای بازدید از این دریاچه، فصل های خنک در کشور تایلند است. البته از اویل دسامبر تا اواخر فوریه زمان شکوفه زدن گل ها است. از 6 صبح تا 11 صبح نیز برترین ساعت برای تماشا شکوفه های گل نیلوفر است. بعلاوه تعطیلات ولنتاین نیز برترین زمان برای بازدید از این جاذبه طبیعی است. هر سال و در اواسط ماه ژانویه، فستیوالی موسوم به فستیوال دریاچه نیلوفر قرمز در نزدیکی این دریاچه برگزار می گردد.

قایق های موجود در دریاچه، گردش هایی 45 و 90 دقیقه ای دارند. هزینه این سفر ها 300 و 500 بات (30 و 49 هزار تومان) است. این قایق ها پر از قالیچه هایی از جنس کاه هستند. بعلاوه مجهز به سقف برای دور ماندن از آفتاب هستند و هر کدام گنجایش 10 مسافر را دارند. اگر می خواهید مدت زمان بیشتری را در این جا سپری کنید، می توانید در هتل پانارای اتاق رزرو کنید. این هتل در مرکز شهر واقع شده است و هزینه آن کمتر از 50 دلار برای هر شب از اقامت است.

آدرس

جهت دسترسی

این مکان تماشای در منطقه کوم فاواپی (Kumphawapi) در استان اودون تانی (Udon Thani) واقع شده است. هنگام رانندگی در جاده، علامت های منتهی به دریاچه نبلوفر قرمز به زبان تایلندی نوشته شده اند. از فرودگاه اودون تانی تا این دریاچه، نزدیک به 50 کیلومتر راه است و اگر هم می خواهید با تاکسی بروید، هزینه آن نزدیک به 1000 بات (98 هزار تومان) خواهد بود. دریاچه نیلوفر قرمز در شمال شرق واقع شده است. در این منطقه علاوه بر قایق ها، رستوران و پارکینگ نیز به چشم می خورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره این منطقه یا رزرو، با مرکز گردشگری تایلند (TAT) تماس بگیرید.

منبع: کجارو / tielandtothailand.com
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1810

به "دریاچه نیلوفر قرمز کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه نیلوفر قرمز کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید