تکلیف نقاشی ناتمام داوینچی معین شد

به گزارش شهر وبلاگ، موزه واتیکان اجازه داد نقاشی ناتمام سنت جروم، اثر لئوناردو داوینچی، به مدت 100 روز در آخرین محل زندگی این هنرمند به نمایش گذاشته گردد.

تکلیف نقاشی ناتمام داوینچی معین شد

به گزارش ایسنا، وقتی لئوناردو داوینچی در سال 1516 با پادشاه فرانسه سوگند وفاداری یاد کرد و دعوت فرانسوا اول را برای زندگی در فرانسه پذیرفت، سه تن از مشهورترین آثار خود شامل سنت جان باپتیست، باکره و کودک با سنت آن و مشهورترین نقاشی اش مونالیزا را نیز با خود به فرانسه برد که هر سه نقاشی هم اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می شوند.

با این حال، بعضی از کارشناسان آثار لئوناردو داوینچی عنوان نموده اند که ممکن است او نقاشی دیگری را نیز به فرانسه برده باشد؛ یک نقاشی ناتمام که داوینچی مجددا روی آن کار کرد و آن را بهبود بخشید، اما علی رغم اینکه بیش از 30 سال آن را در نزدیکی خود نگه داشت، هرگز تکمیل نشد.

نقاشی سنت جروم در بیابان که لئوناردو در دهه 1480 آغاز به کار کرد، به ندرت خانه دائمی خود را در موزه های واتیکان ترک می نماید، اما امروز و در نتیجه یک قرارداد در خانه ای در کلوس لوس ـ نزدیک قلعه سلطنتی در غرب فرانسه ـ که داوینچی بیش از دو سال تا زمان مرگش در آن زندگی کرد، به نمایش گذاشته شده است.

فرانسوا سنت بریس که خانواده اش صاحبخانه کلوس لوس است، در این زمینه می گوید: 500 سال پس از مرگ لئوناردو داوینچی، ما این نقاشی را به مدت 100 روز در اینجا خواهیم داشت. بسیار فوق العاده است که این اثر را به ما قرض داده اند که یک بوم منحصر به فرد است، اثری در حال پیشرفت که هر چه بیشتر به آن نگاه کنیم زنده تر می گردد. در آن ما عملکرد مغز داوینچی، تکنیک هایش، هوش و طراحی او را می بینیم. امیدواریم بازدیدنمایندگان به اینجا بیایند تا در خصوص آن فکر نمایند.

کمتر از 20 نقاشی از آثار لئوناردو داوینچی تا به امروز به جای مانده که البته نقاشی سنت جروم در بیابان برترین و در واقع درخشان ترین آن ها نیست؛ این اثر نقاشی غم انگیز و عمدتاً بی رنگ قدیس لاغر و توبه کار قرن چهارم که پدر کلیسای مسیحی محسوب می گردد را نشان می دهد که با سنگ بر سینه اش می کوبد.

سنت جروم محققی که در سال های اقامت در بیابان، کتاب مقدس را از یونانی و عبری به لاتین ترجمه کرد، موضوعی محبوب در دوره رنسانس بود که هم نماد انسان گرایی و هم دین بود.

این نقاشی زمانی که لئوناردو در سال 1481 در فلورانس زندگی می کرد سفارش داده شد و زمانی که در سال 1482 به میلان نقل مکان کرد ناتمام ماند. این اثر در طول قرن ها چندین بار ناپدید شد و دوباره ظاهر شد و خاتمه در سال 1856 در یک مغازه امانت فروشی پیدا شد و به وسیله پاپ پیوس نهم خریداری شد.

گیدو کورنینی از مسئولان موزه واتیکان می گوید که ناتمام بودن این نقاشی برای مورخان هنر و کارشناسانی که از آن برای تحلیل بسیاری از تکنیک ها و ویژگی های آثار لئوناردو به عنوان یک هنرمند استفاده نموده اند، جالب تر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1965

به "تکلیف نقاشی ناتمام داوینچی معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف نقاشی ناتمام داوینچی معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید